/ / Välkommen till Digitalsnack Tobias!

Välkommen till Digitalsnack Tobias!

med Inga kommentarer

Digitalsnack förstärker med Tobias Svensson!

Det har varit ett expansivt år sedan starten i maj av Digitalsnack-Social mediebyrå. Under sommaren fick vi äran att utbilda Tobias Svensson i vår social media manager utbildning och nu kommer Tobias förstärka vårt team! Tobias kommer att jobba som social media manager och pressansvarig. Lär känna Tobias här!

Hej Tobias! Vem är du?

En glad och skämtsam kille från Göteborg. Jag har ett stort träningsintresse, vilket innefattar fotboll, styrketräning och distanslöpning, för att nämna några aktiviteter jag sysslar med.

Under gymnasiet utvecklades ett stort intresse för reklam och kommunikation, vilket ledde mig till studier i Värmland och därefter praktik på en av Sveriges främsta PR-byrå i Stockholm. Efter ett tag i Stockholm fick jag “Värm-längtan” och nu är jag tillbaka i Värmland hos Digitalsnack.

 

Vad är det bästa att jobba på Digitalsnack?

Kollegorna - eftersom de gör varje del av arbetet roligt. Jag har på kort tid lyckats lära mig jättemycket av dem och det känns fantastiskt bra att få arbeta här.

 

Vilken utbildning har du?

Jag har en kandidatexamen i medie- och kommunikationsvetenskap från Karlstads universitet. Utöver detta har jag även studerat ekonomi i Linköping, akademisk engelska på Göteborgs universitet och gått en social media manager-utbildning på Digitalsnack.

 

Vad är din favorit social mediekanal?

Snapchat, utan tvekan! Det är en kanal där man nödvändigtvis inte behöver ta sig själv på så stort allvar. Jag gillar den lekfulla och kreativa friheten som snapchat har, då det går att anpassa och modifiera bilder för att passa in i ett specifikt sammanhang.

 

Vad är dina 3 bästa tips för ett lyckat pressarbete?

  1. Sätt dig in i journalistens huvud. Varför ska journalisten skriva om just din nyhet? Tänk igenom en nyhetsvinkel som är intressant för journalister och läsare.

  2. Vilka kanaler? Alla nyheter passar inte i alla medier. Vad är nyhetsvinkeln och vilka kan tänkas vara intresserade av nyheten?

  3. Underlätta journalistens arbete. Journalister arbetar ofta under stor tidspress. Desto lättare du gör journalistens arbete, desto större chans har nyheten att bli publicerad. Bifoga bilder, ange kontaktuppgifter och hemsida, datera pressmeddelandet tydligt och skriv pressmeddelandet direkt i mejlet är bara några knep för hur man underlättar journalistens arbetet.


Leave a Reply