Digitalsnack-modellen

Skapa en social media strategi som ger effekt.

Kan sociala medier verkligen ge fler kunder eller är det bara en onödig tidstjuv? I denna utbildningen delar vi med oss av praktiska exempel och konkreta tips på hur ditt företag kan nyttja kraften i sociala medier på rätt sätt.

För vem

För dig som har kommit igång men behöver en tydligare plan och strategi för ditt företags närvaro på sociala medier.
Efter kursen: Efter kursen har deltagarna fått med sig en praktisk arbetsmodell anpassad till sin verksamhet och sin målgrupp.

Tid

Halvdag

Innehåll

- Dagens möjligheter och morgondagens utmaningar med sociala medier.
- Mål och syfte för närvaron.
- Lär känna din målgrupp.
- Mest populära sociala medierna.
- Innehåll som ger bäst effekt.
- Konkreta verktyg och arbetssätt för att effektivisera arbetet.
- Mätning och uppföljning

Facebook

Så lyckas du på Facebook

Att lyckas på Facebook 2017 kräver massor av kunskap, planering och bra innehåll. I den här utbildningen får du bl.a genomgång och kunskap om hur Facebooks-algoritm fungerar samt vilket innehåll som skapar bäst effekt. Halvdagsutbildning.

För vem

För dig som vill nå nya kunder samt öka din försäljning och synlighet på Facebook.

Efter kursen

Efter kursen kommer du ha kunskap om hur Facebooks-algoritm fungerar och hur du skapar innehåll som ger effekt. Du kommer få en bra inblick i annonsverktyget och hur det används för att hitta dina nuvarande kunder. Med dina annonskunskaper kommer du kunna boosta merförsäljning och hitta nya kunder som matchar din nuvarande målgrupp.

Tid

Halvdag

Innehåll

- Facebooks-algoritm.
- Innehåll som ger bäst effekt.
- Smarta funktioner och verktyg.
- Effektivisering och planering
- Facebooks Ads Manager & Power Editor
- Målgruppsanpassning för ökad försäljning till både återkommande och nya kunder.
- Remarketing.
- Hur och vad du ska mäta.

Linkedin

Så nyttjar du LinkedIn på rätt sätt

LinkedIn står för många stora förändringar och utmaningar under 2017. I utbildningen går vi igenom alla nya funktioner och verktyg för att nyttja LinkedIn på bästa sätt.

För vem

Dig som vill ha konkreta verktyg, insikter och arbetssätt för att
arbeta varumärkesbyggande och med rekrytering på LinkedIn.

Efter kursen

Efter kursen kommer du förstå mediet LinkedIn, dess inställningar och funktioner. Du kommer ha kunskap om hur du jobbar med mediet, tillhörande verktyg, annonsering och analys i kommunikations- och rekryteringssyfte.

Tid

Halvdag

Innehåll

- Nya funktioner och verktyg
- Planera och optimera innehåll
- Inställningar för bäst synlighet
- Smarta verktyg för rekrytering
- Samverkan av företags- och personprofiler
- LinkedIn annonsering
- Mätning och analys
- Exempel på organisationer och företag som fått goda resultat

Instagram eller Snapchat - Vad ska du välja?

Två populära kanaler för den yngre och mer kräsna målgruppen. Men hur kan ditt företag använda medierna på bästa sätt?
I den här utbildningen får du både testa och lära dig hur båda medierna fungerar.

För vem

För dig som vill ha kunskapen, verktygen och modet att nå den yngre mer kräsna målgruppen

Efter kursen

Efter kursen vet du hur Instagram Business Profiles fungerar, vilket innehåll som passar bäst samt fått konkreta verktyg för att effektivisera dina aktiviteter. Du kommer även veta hur Snapchat fungerar och potentiella nyttan för just din verksamhet. Du har också fått inblick i annonsering, uppföljning och mätning på både Instagram och Snapchat.

Tid

Halvdag

Innehåll

- Så fungerar medierna och vad är skillnaden mellan dem.
- Så skapar och optimerar du ditt innehåll och din profil.
- Verktyg och planering för att effektivisera arbetet på Instagram.
- Instagram Stories vs Snapchat.
- Så nyttjar du Snapchat som kommunikationskanal.
- Annonsering, mätning och uppföljning.