/ / Lär dig skapa en framgångsrik blogg

Lär dig skapa en framgångsrik blogg

med Inga kommentarer

Behöver man en blogg på hemsidan?

Det fanns en tid då många faktiskt klarade sig med endast en företagssida på Facebook. Men det var några år sedan och idag ser det helt annorlunda ut. Förutsättningarna för företag att nå ut digitalt ändras med att allt fler postar innehåll i sociala medier, fler postar allt bättre och kvalitativt innehåll och algoritmerna blir mer komplexa. Att komplettera sin närvaro på sociala medier med webb och framför allt ett blogg eller nyhetsflöde som ger värde är en perfekt kombination. Lyssna gärna på vår avsnitt "Webb - Komplement eller ett måste för att lyckas i sociala medier?" så berättar vi mer kring fördelarna och hur de samverkar.

Webben kan definitivt ses som en comeback! Många letar efter kunskap och svar. Då behöver man finnas tillgänglig på plattformar som Google samt andra forum och grupper för att rätt person ska hitta vad dom söker för svar hos dig, berättar Cecilia.

 

Webben är den kanal vi själva äger. Den har inga algoritmer som styr utan här är det dina regler som gäller, fortsätter Jenni.

Någon som förstår att bloggen är av stor nytta är Elin Häggberg som driver Teknifik. En blogg som gör teknik förståeligt och intressant. Bloggen som har över 40 000 besökare varje månad, bjuder på många bra tips och kunskap. Men hur gör man en framgångsrik blogg? DET svarar Elin på i detta avsnittet av Digitalsnack-Sommarpodd!

Om Elin Häggberg:

Elin startade för två år sedan bloggen Teknifik med ambitionen att skapa en plattform med kunskap och inspiration om teknik, internet och sociala medier där alla kan känna sig välkomna.

Varje vecka gästar Elin Aftonbladet Morgons Tekniksvep där hon pratar om de senaste techsnackisarna. På tisdagar håller hon “Elins Teknikskola” på P4 Örebro och pratar vardagsteknik och internet.

I dag driver hon ett eget företag runt Teknifik.se. Utsågs till Årets medlem i Influencers of Sweden 2016 och 2017 mottog hon Stora influencerpriset för Årets Varumärke.

Om Tina Lindahl:

LinkedIn-gurun och Business boostern Tina visar dig hur du ska göra för att bli riktigt duktig på social selling, det nya sättet att göra affärer online.
Idag bokar Tina alla sina möten via LinkedIn och gör även alla sina affärer via plattformen.

Tina är grundaren till Skill X kunskapshub och jobbar även med att koncepta och utveckla företag i tillväxt genom affär -och verksamhetsutveckling.

LinkedIn social selling

Summer take-over av Digitalsnack - Podcast fortsätter!

Nästa vecka gästpoddar Elin Häggberg som driver Sveriges största teknikblogg och LinkedIn gurun Tina Lindahl Digitalsnack-podden igen. 

I nästa avsnitt är temat: ”Att sätta en stad på kartan genom digitala kanaler"

Har du frågor eller feedback?

Glöm inte att gilla vår poddar på Soundcloud eller ge en recension på iTunes! Diskutera gärna vidare med oss på FacebookTwitter eller Instagram.

Håll dig uppdaterad!

Vill du få de senaste nyheterna inom sociala medier direkt i mailen? Anmäl dig till vårt nyhetsbrev så får du just nu "Den ultimata social media guiden".


Kommentera

E-postadressen publiceras inte. Obligatoriska fält är märkta *