/ / Organiskt eller sponsrat innehåll på sociala medier?

Organiskt eller sponsrat innehåll på sociala medier?

med Inga kommentarer

Sponsrat innehåll eller helt organiskt?

Det här är en av de frågor som ställs mest frekvent till oss. Anledningen är att den organiska räckvidden ständigt sjunker för företag på sociala medier. Många tar till plånboken direkt. Men finns det ett bättre sätt, en bättre strategi för att kombinera den organiska räckvidden med sponsrat innehåll? Det pratar vi om i det här avsnittet! Vi kommer gå igenom steg för steg hur du bygger upp en bra strategi som sedan kan boostas för bästa effekt.

Ett avsnitt du inte får missa!

Kombinera gärna detta avsnittet med "Så analyserar du data och lyckas bättre i sociala medier".

Vad är organisk räckvidd?

Organisk kallar vi den räckvidd och den statistik som kommer från ett vanligt inlägg som inte sponsras eller annonseras i ditt flöde.

I detta avsnittet

  • Största misstagen företag gör när dom sponsrar inlägg
  • Organiskt vs annonsering
  • När är bäst att annonsera sina inlägg
  • Ta kraft av det organiska och ny fler till längre budget

Kommande avsnitt av Digitalsnack - Podcast

Nästa avsnitt släpps den 4 september

Har du frågor eller feedback?

Glöm inte att följa våra poddar på Soundcloud eller ge en recension på iTunes! Diskutera gärna vidare med oss på Facebook eller Instagram.

Håll dig uppdaterad!

Vill du få de senaste nyheterna inom sociala medier direkt i mailen? Anmäl dig till vårt nyhetsbrev så får du just nu "Den ultimata social media guiden".


Kommentera

E-postadressen publiceras inte. Obligatoriska fält är märkta *