/ Aktuellt


Digitalsnack föreläser på Scandinavian Club Business Days
med Inga kommentarer

Digitalsnack på Stockholmsmässan Den 30 november klockan 11.45 intar Digitalsnack scenen på Stockholmsmässan och Scandinavian Club Business Days. Temat är ”Bygg en framgångsrik strategi i sociala medier”. Vad är Scandinavian Club Business Days? Scandinavian Club Business Days anordnas tillsammans med Fitnessfestivalen och … Läs mer

Så använder du Instagram Stories som ett proffs
med Inga kommentarer

Hur blir du ett proffs på Instagram Stories? Instagram Stories, eller händelser som det kallas i Sverige, lanserades med skepsis sommaren 2016. Två år senare kan vi konstatera att för Instagram och för användarna har detta varit ett genidrag! Först … Läs mer

Få ut mer av dina Instagram Stories
med Inga kommentarer

Instagram Stories är ett fantastiskt verktyg för att nå ut till dina följare. För att ytterligare effektivisera dina Stories är det bra att använda sig av taggar och statistik. Känns det krångligt? Vi visar dig hur du gör! Så taggar … Läs mer

Bästa verktygen för sociala medier som effektiviserar ditt arbete
med Inga kommentarer

Vilket är det bästa verktyget för att lyckas med närvaron på sociala medier? Tar publicering av dina sociala medier mycket tid varje månad? Eller är det svårt att hitta bra statistik- och analysverktyg? Kanske har du fullt upp med hundrelaterade … Läs mer

Ta dina Stories på Instagram till en ny nivå!
med Inga kommentarer

4 Instagram Stories hacks du (kanske) inte visste fanns! Instagram Stories eller Händelser, som det heter på svenska, har verkligen tagit världen med storm. Men hur kan du skapa ännu bättre Stories och få ännu mer effekt? Här listar vi … Läs mer

Jenni pratar val och sociala medier i SVT
med Inga kommentarer

  I veckan var Digitalsnack Jenni med på Uutiset som är finskspråkiga nyheter på SVT. För att prata om valet 2018 och sociala medier.  Årets var är det första internetvalet då nästa hälften av väljarna söker information inför valet på sociala medier, … Läs mer

Organiskt eller sponsrat innehåll på sociala medier?
med Inga kommentarer

Sponsrat innehåll eller helt organiskt? Det här är en av de frågor som ställs mest frekvent till oss. Anledningen är att den organiska räckvidden ständigt sjunker för företag på sociala medier. Många tar till plånboken direkt. Men finns det ett … Läs mer

Sökmotoroptimera ditt personliga varumärke
med Inga kommentarer

Då var det dags att sökmotoroptimera namnet igen… Året var 2012 och jag (Cecilia) startade min första blogg. Då var det inne att Googla sig själv vilket alla coola föreläsare hade som praktisk övning under sina utbildningar i digital marknadsföring. … Läs mer

Sociala medier, Valet 2018 och förstagångsväljare
med Inga kommentarer

Så påverkar sociala medier förstagångsväljarna i Valet 2018 Svaret till varför årets val kallas Internetvalet är enkelt, vi är helt enkelt fler som tar del av politisk information på internet än vid tidigare val. Vid valet 2014 var det 47% av … Läs mer

Att sätta en stad på kartan genom digitala kanaler
med Inga kommentarer

Hur viktigt är en stads varumärke? Just nu pratas det mycket om Instagramable products, places eller events. Alltså saker som personer tenderar att dela med sig kring framförallt på Instagram. Exempel är Starbucks Unicorn Frappuccion eller Googles kontor. Men hur … Läs mer

Instagrams algoritm – så funkar den
med Inga kommentarer

Lär dig hur instagrams algoritm fungerar och dra nytta av det! Det pratas mycket om algoritmer, och inte kommer det bli mindre framöver. Anledningen är att mycket innehåll skapas och måste sorteras på ett effektivt sätt. Så att när du … Läs mer

Lär dig skapa en framgångsrik blogg
med Inga kommentarer

Behöver man en blogg på hemsidan? Det fanns en tid då många faktiskt klarade sig med endast en företagssida på Facebook. Men det var några år sedan och idag ser det helt annorlunda ut. Förutsättningarna för företag att nå ut … Läs mer

Så bygger du ett nätverk som säljer åt dig på LinkedIn
med 2 kommentarer

Därför bör Du jobba med social selling och LinkedIn! Social selling. Du har säkert hört detta uttryck tidigare. Men vad betyder det? Enkelt förklarat betyder social selling att hitta samt skapa relationer med nya personer online via sociala nätverk som … Läs mer

Så använder svenskarna sociala medier inför valet 2018
med Inga kommentarer

I dagens samhälle där förstahandskontakten med företag ofta sker via sociala medier och svar finns en Google- eller Youtube-sökning bort, är det inte konstigt att vi även söker oss till internet och sociala medier inför årets val. Internetstiftelsen i Sverige … Läs mer

Så lyckas ditt företag på YouTube
med Inga kommentarer

Företag på YouTube – är det en bra grej? Det verkar som alla hänger på YouTube nu förtiden. 100% av alla 12-25 åringar har någon gång hängt på YouTube enligt Svenskarna och Internet 2017. Men hur ska företag göra för … Läs mer

Framtidsspaning på Nordvision Social Media Academy

Framtidens sociala medier – Nordvision Social Media Academy I veckan fick Cecilia och Jenni åka till Gardemoen flygplats för ett riktigt prestigeuppdrag! I publiken satt nämligen ett hundratal av nordens vassaste social media manager inom public service. Vi var inbjudna att … Läs mer

1 2 3 4 10
x
Prenumerera på vårt nyhetsbrev!