ICA´s framgångsrika strategi i sociala medier

Att skapa en röd tråd på sina sociala medier, samtidigt som man förstår och utnyttjar möjligheterna hos
de olika kanalerna, är en utmaning. Men några som onekligen har lyckats med detta är ICA Sverige. Med memes,
humor och en unik tonalitet har de nämligen blivit en riktig engagemangssuccé.

Så, hur tänker de egentligen när de tar fram innehållet? Vad är deras sociala mediestrategi?
I veckans avsnitt av Digitalsnack-social mediepodd har vi träffat Anna-Sara Nilsson, ICA Sveriges Sociala
medieansvarig, som berättar om deras recept på en framgångsrik innehållsstrategi!

💡Tips! Lyssna även på när Anna-Sara gästade vår podd 2017. För vad var det som hände
när ICA ville bjuda in på tårtkalas? Anna-Sara berättar om den virala succé som blev startskottet
för den unika tonalitet som ICA har idag!

Gäst: Anna-Sara Nilsson

⭐️ Team lead sociala medier på ICA Sverige
⭐️ Älskar att bygga communities
⭐️ Meme-lord

 

ICA´s framgångsrika strategi i sociala medier

I detta avsnitt gästas vi av ICA Sveriges ansvariga för sociala medier – Anna-Sara Nilsson. Hon berättar kring ICAs strategi och hemligheten bakom deras unika tonalitet på sociala medier!

 

I avsnittet får du höra om:
⭐️ Hur ser ICA Sveriges strategi ut kanal för kanal
⭐️ Innehåll som funkar
⭐️ Hur de utvecklade sin unika tonalitet
⭐️ Så jobbar de med kommentarshantering
⭐️ Hur mäter de effekten av sociala medier

LYSSNA PÅ AVSNITTET HÄR!