Krishantering


Veckans tema: Krishantering i digitala kanaler.

I veckans avsnitt pratar vi om att hantera kriser i digitala kanaler. Vad gör du om en kris uppstår och hur undviker du att den tar fart? Vi ger er tips och tricks på hur ni strategiskt kan jobba med krishantering i era digitala kanaler.

Här hittar ni listan om krishantering som vi pratar om i podden:

  • Tänk på tilltal och svarsalternativ
  • Var källkritisk
  • Hantering av felaktig information
  • Ta snabba beslut
  • Ha en intern strategi
  • Skapa en contentplan
  • Använd säkra lösenord och se till att rätt medarbetare känner till dem
  • Ha en tydlig ansvarsfördelning/bemanning
  • Var personlig och transparent

  • Skapa en landningssida för information
  • Använd dig av ett kristeam
  • Ha en talesperson som har förtroende
  • Stoppa all annan information
  • Ta snabba beslut
  • Var proaktiv
  • Svara seriöst
  • Ha en tydlig ansvarsfördelning/bemanning

Här kan du läsa mer om nyheterna vi tar upp i podden:

  • Facebook öppnar upp för reklam på Messenger.
  • Facebook lanserar appen "Lifestage" som ska flörta med youngsters.
  • Intel släpper nytt VR-headset, Alloy.

Nästa veckans avsnitt släpps den 1 september och handlar om hur man lyckas med sin e-handel. Då får ni lyssna på Jakob Twedmark, VD på Motillo som är experter på digitala affärer, och Pauline Grindwall som driver webshopen My Perfect Day.

Tyck gärna till om veckans podd på FacebookTwitter eller Instagram!