LYKO – så driver vi försäljning via sociala medier

Det är säsongsavslutning av Digitalsnack-social mediepodd, och vi har sparat en riktig godbit till sist! I sista avsnittet inför sommaren
får vi nämligen besök av David och Pauline som jobbar med performance marketing och organiskt innehåll på Lyko.

Lyko är en framgångssaga där just sociala medier är en stor del av deras framgångsrecept för att bygga varumärke, skapa långsiktiga
relationer och driva försäljning. Men hur jobbar Lyko med sitt organiska innehåll och sin köpta annonsering? – och vad är egentligen nyckeln
till deras framgångsrecept i sociala medier? I veckans podd får vi ta del av deras hemligheter 👇🏼

Pauline de Sera

⭐️ Marknadschef på Lyko för den Svenska marknaden
⭐ 18 års erfarenhet av marknadskommunikation
på både byrå & kundsidan
⭐ Mamma <3

David Olsson

⭐️ Social Media Marketing Specialist på Lyko
⭐️ Jobbat på Lyko i 11 år
⭐️ Har 2 album på Spotify

Lyko – så driver vi försäljning
via sociala medier

I detta avsnitt gästas vi av David och Pauline som jobbar med performance marketing och organiskt innehåll på Lyko. För vad är egentligen Lykos framgångsrika strategi på sociala medier?

 

I detta avsnittet får ni höra:
⭐️ Så ser Lykos social mediateam ut
⭐️ Så synkar Lyko organiskt med köpt annonsering och kampanjer
⭐️ Detta fungerar för organiskt och köpt annonsering...för Lyko
⭐️ Så utvärderar de resultatet
⭐️ Viktigaste nycklarna för Lykos framgångsrecept i sociala medier

Lyko ig-flöde

LYSSNA PÅ AVSNITTET HÄR!