Organiskt eller sponsrat innehåll på sociala medier?


Sponsrat innehåll eller helt organsikt?

Detta är en av de mest frekvent ställda frågorna till oss. Anledningen är att den organiska räckvidden ständigt sjunker för företag på sociala medier. Många tar till plånboken direkt, men finns det en bättre strategi för att kombinera din organiska räckvidd med sponsrat innehåll? Det pratar vi om i detta avsnitt. Vi går igenom steg för steg hur du bygger upp en bra strategi som sedan kan boostas för bästa effekt.

Ett avsnitt du inte får missa!

Kombinera gärna detta avsnitt med "Så analyserar du data och lyckas bättre i sociala medier".

Vad är organisk räckvidd?

Organisk kallar vi den räckvidd och den statstik som kommer från ett vanligt inlägg som inte sponsras eller annonseras i ditt flöde.

I detta avsnitt

  • Största misstagen företag gör när de sponsrar inlägg
  • Organsikt vs annonsering
  • När det är bäst att annonsera sina inlägg
  • Dra nytta av det organiska innehållet för att nå fler till lägre budget

 

Kommande avsnitt av Digitalsnack - Podcast

Nästa avsnitt släpps den 4 september.

Har du frågor eller feedback?

Glöm inte att följa vår podd på Soundcloud eller ge en recension på iTunes! Diskutera gärna vidare med oss på Facebook eller Instagram.

Håll dig uppdaterad!

Vill du få de senaste nyheterna inom sociala medier direkt i mailen? Anmäl dig till vårt nyhetsbrev så får du just nu "Den ultimata social media-guiden".


Kommentera

E-postadressen publiceras inte. Obligatoriska fält är märkta *