Så skapade SCB sin succé på Instagram

Att skapa engagemang kring statistik är inte alltid helt enkelt – men några som minst sagt har knäckt
koden är Statistiska Centralbyrån! För med glimten i ögat använder SCB sociala medier för
att skapa storytelling av statistik. På så sätt har de lyckats att ta sin statistik och göra den lättillgänglig,
informativ – och framförallt underhållande!

Men vad är tanken bakom deras strategi? Hur skapar man egentligen engagemang
kring statistik? I detta avsnitt av Digitalsnack-social mediepodd gästas vi av Elma Jakupovic som
är en av hjärnorna bakom SCB framgångsrika Instagramkonto!

LYSSNA HÄR
Elma

Gäst: Elma Jakupovic

⭐️ Statistikexpert
⭐️ Sektionschef för digital utveckling och visualisering på SCB
⭐️ Tidigare social media & brand manager på SCB

 

Så skapade SCB sin succé på Instagram

Hur har Statistiska Centralbyrån byggt upp sin strategi och succé på Instagram? Vi gästas av Elma Jakupovic som varit med och tagit fram SCB nya strategi!

 

I podden berättar hon om:
⭐️ Så skapade de strategin steg-för-steg
⭐️ Så gick implementeringen till av den nya strategin
⭐️ Elmas bästa tips för att lyckas med en ny strategi
⭐️ Hur de skapar sitt visuella innehåll för Instagram
⭐️ Hur de effektiviserar sitt arbete i sociala medier

LYSSNA PÅ AVSNITTET HÄR!