Så skapar adidas målstyrd kommunikation på sociala medier


Som tidigare utlovat har vi en riktigt stark inledning på poddåret 2019! I avsnitt 63 av Digitalsnack podcast får ni höra mer om hur ett av de största varumärkena jobbar med målstyrd kommunikation. Vi åkte till Stockholm för att träffa Redwaan Hossain, som jobbar som Digital Manager på adidas.

adidas Digital Manager berättar om hur de jobbar med sociala medier

I detta avsnitt pratas det bland annat om:

  • Hur adidas jobbar med sociala medier
  • Varför det är viktigt att veta vilket mål man har med sin närvaro på sociala medier
  • Vikten av att analysera sitt innehåll och resultat
  • Vilka kanaler adidas fokuserar på
  • Redwaans tre bästa tips för företag på sociala medier!

Vill du veta mer om hur adidas gjort för att lyckas så bra med sociala medier? Lyssna på poddavsnittet här!

adidas Redwaan Hossain Jenni Laapotti

Nu kan du även lyssna på vår podd på Spotify!

 

Kommande avsnitt av Digitalsnack - Podcast

Vi har en riktigt stark start på poddåret 2019! Nästa avsnitt släpps den 5 februari. Då diskuterar vi den omtalade Gen Z, den yngsta generationen som hänger på sociala medier just nu. Vad är viktigt för dem och hur kan du jobba för att nå dem på sociala medier? Missa inte det avsnittet!

Har du frågor eller feedback?

Glöm inte att följa vår podd på Soundcloud eller ge en recension på iTunes! Diskutera gärna vidare med oss på Facebook eller Instagram.

Håll dig uppdaterad!

Vill du få de senaste nyheterna inom sociala medier direkt i mailen? Anmäl dig till vårt nyhetsbrev så får du just nu "Den ultimata social media-guiden".