Så skapar du en kickass kundsupport på sociala medier


I avsnitt 65 av Digitalsnack podcast intervjuar vi Anton Almqvist-Källén som jobbar som Kommunikationsansvarig Sociala Medier på SJ. Kundsupport på sociala medier blir allt viktigare i och med att vår kommunikation med företag sker allt mindre via mail och telefonsamtal. Vi vill ha snabb respons på våra frågor och om vi har något att klaga på vill vi att det ska synas offentligt. Dåliga omdömen syns direkt och ett sådant inlägg kan få enorm spridning om fler personer hakar på samtidigt som företaget i fråga inte hanterar ärendet på ett bra sätt.

 

Vad är en bra kundsupport på sociala medier?

I detta avsnitt pratar vi bland annat om:

  • De bästa tipsen för kundsupport på sociala medier
  • Hur man kan vända negativa kommentarer till en positiv upplevelse
  • Vikten av interaktion och kundkontakt
  • Vilka för- och nackdelar det finns med kundsupport i sociala medier

Vill du veta hur SJ jobbar med sin kundsupport på sociala medier? Lyssna på poddavsnittet här!

Intervju med Anton Almqvist-Källén om SJs kundsupport i sociala medier

Kommande avsnitt av Digitalsnack - Podcast

Nästa avsnitt av Digitalsnack podcast släpps den 5 mars. Då pratar vi om Dark social och varför du ska bry dig om vad som händer där. Missa inte det avsnittet!

Har du frågor eller feedback?

Glöm inte att följa vår podd på Soundcloud eller ge en recension på iTunes! Diskutera gärna vidare med oss på Facebook eller Instagram.

Håll dig uppdaterad!

Vill du få de senaste nyheterna inom sociala medier direkt i mailen? Anmäl dig till vårt nyhetsbrev så får du just nu "Den ultimata social media-guiden".

Behöver du hjälp med ditt arbete i sociala medier?

Vi är en social mediebyrå som har heltäckande tjänster för att hjälpa dig att skapa effekt i sociala medier. Vi finns i Karlstad Värmland, Norrköping Östergötland samt Vimmerby Småland och jobbar både digitalt och ute hos kund i hela Sverige, men även i övriga nordiska länder. Kika in vårt tjänsteutbud för att se hur vi skulle kunna hjälpa dig i ditt eller din organisations arbete med digitala och sociala kanaler!

Läs mer om våra tjänster  Kontakta oss