Så undviker du Greenwashing i sociala medier

Att prata och kommunicera hållbarhet har sedan en tid tillbaka blivit allt mer populärt. Att i kanaler som sociala medier kunna äga bilden av företagets hållbara satsning är nämligen ett riktigt lyckokast för företag. Men för att hållbarhet inte ska bli Greenwashing gäller det att jobba utifrån och in. Därför har vi maxat veckans poddavsnitt med Cecilia och Jennis bästa tips på hur en hållbar kommunikation bör tas fram, samt smarta verktyg till dig som kommunikatör! 👇

LYSSNA HÄR

 

💡Tips! Vill du ha fler tips på hur man framgångsrikt kommunicerar hållbarhet i sociala kanaler? Spana in detta blogginlägg!

Greenwashing i sociala medier

I detta avsnitt diskuterar Cecilia och Jenni Greenwashing i sociala medier och marknadsföring. För hur kommunicerar man egentligen hållbarhet framgångsrikt i sociala medier?

 

I avsnittet pratar vi om:
⭐️ Vad betyder Greenwashing?
⭐️ Jobba med hållbarhet 365 dagar om året
⭐️ Anpassa kommunikationen till sociala medier
⭐️ Transparens, äkta och personligt – nyckeln till bra kommunikation

LYSSNA PÅ AVSNITTET HÄR!

Få tillgång till podden först av alla!

Genom att prenumerera på vår podcast på Spotify, iTunes eller Soundcloud får du tillgång till alla nya avsnitt före alla andra!
Så börja prenumerera idag!


Stötta vår podcast!

Denna podcast produceras helt utan sponsorer för att vi ska kunna ha all kontroll över innehållet. Att alla avsnitt kännas aktuella, genuina och bjussar på stor mervärde. OM du gillar vår podcast eller något avsnitt. DELA MED DIG till ditt nätverk! Så vi kan nå nya lyssnare och kan fortsätta skapa nya avsnitt till Digitalsnack – social mediepodd! TACK 💕