Sociala medier för offentlig sektor


Att jobba med kommunikation och sociala medier inom offentlig sektor skiljer sig på flera punkter från "vanliga" företag.

I detta poddavsnittet av Digitalsnack - social mediepodd ger Cecilia & Jenni sina bästa tips för att lyckas med sociala medier för er som jobbar inom offentlig förvaltning. Dessutom gästas podden av advokaten Katarina Ladenfors som förklarar vad Schrems II domen innebär och hur vi ska förhålla oss till den.

Lyssna gärna på vårt avsnitt med Emma Eriksson som jobbar som koordinator för sociala medier på Systembolaget!

Gäst: Katarina Ladenfors

⭐️  Advokat

⭐️ Partner Advokatbyrån Marlaw

⭐️ Specialiserad på marknadsrätt och avtalsrätt

⭐️ Ordförande i IABs specialistgrupp

Kolla gärna in Katarinas utbildning i digital kommunikationsjuridik

Sociala medier och offentlig sektor

I detta avsnittet av Digitalsnack podcast pratar vi om:

⭐️ Vad är och betyder Schrems II
⭐️ Hur ska vi förhålla oss till Schrems II domen?
⭐️ Steg-för-steg guide för vägledning kring Schrems II

⭐️ Kan man nå alla målgrupper på sociala medier?
⭐️ Hur ska man jobba för att nå så många som möjligt av sin målgrupp?
⭐️ Driva trafik till webbplatsen eller behålla följarna på sociala medier?
⭐️ Exempel på hur man jobbar personligt/professionellt på sociala medier

Sociala Medier i Offentlig Sektor

LYSSNA PÅ AVSNITTET HÄR!

LYSSNA PÅ SPOTIFY