Är du vår nästa Campaign Manager?


Jobba på en branschledande social mediebyrå

Älskar du sociala medier och vill ha ett utvecklande, inspirerande jobb med mycket frihet under eget ansvar? Just nu söker vi en Campaign manager med passion för sociala medier som vill förstärka vårt team! Vill du vara med och göra skillnad på en branschledande social mediebyrå med kunder i hela Norden?

 

Vem vi söker

Vi söker dig som är gillar att jobba med stor frihet under eget ansvar. Som inte räds för att jobba utanför traditionell arbetstid och har ett passionerat intresse för sociala medier. Personen vi söker är nogrann med analytisk förmåga och drivs av tydligt uppsatta mål. Du ska gilla planering och kunna ta egna initiativ för att hålla uppsatta deadlines. Att du motiveras av att skapa bättre och lyckade kampanjer för våra kunder anser vi en självklarhet.

Jobbet kan skötas på distans men finns möjlighet att sitta i Norrköping.

Arbetsbeskrivning

• Skapa annonskampanjer i Facebook, Instagram, LinkedIn, Pinterest samt Google.
• Sponsra inlägg löpande
• Optimera kampanjerna löpande
• Utvärdera kampanjer
• Kundkontakt
• Ge löpande rekommendationer för att skapa bättre resultat
• Stötta vår social media manager med innehållshantering
• Jobbet innebär även viss jourtid för kommentarshantering

Kvalifikationer

Du ska ha tidigare erfarenhet av att skapa kampanjer i Ads Manager och Google Ads. Har du även erfarenhet av LinkedIn Ads och Pinterest Ads är detta ett plus men inget krav. Vi ser att du gärna har ett tränat öga för utvärdering av resultat och ett sinne för hur kampanjen kan optimeras för bästa slutresultat.

  • Facebook Ads Manager
  • Google Ads
  • Google Analytics
  • LinkedIn Ads
  • Pinterest Ads

Extra plus i kanten om du även har bra känsla för text och bild och har kunskaper i Adobe Illustrator och Photoshop.

Ett krav är att du kan flytande Svenska och engelska i tal och skrift. Meriterande är om du har språkkunskaper i finska, norska eller danska.

Om Digitalsnack

Digitalsnack Social mediebyrå startades av två drivna entreprenörer som tyckte social mediebranschen behövde en förändring. Vi ville ge företag mer konkreta och lättillgängliga verktyg för att lyckas med sin näravro på sociala medier. Idag hjälper vi företag i hela Norden att effektivisera arbetet och öka effekten av sociala medier genom föreläsningar, utbildningar, strategiarbeten och hantering av social mediekanaler. Vi driver också en av Sveriges största Social medie podcast under samma namn.

Vi jobbar helt molnbaserat, vilket ger oss en större frihet och är varken knutna till en plats eller en specifik arbetstid.

Vi jobbar mot tydliga mål där varje person inom företaget är hungrig för att presentera bästa resultat. Därför har vi ingen stämpelklocka. Alla medarbetare är olika och presterar bäst på olika tider, platser och med olika förutsättningar. Detta gör att både företaget och medarbetarna ständigt utvecklas och utmanas till det bättre.

Vår byrå utmanar många traditionella regler inom både företagande och arbetsplats då vi ständigt utvecklas i nutid med fokus mot framtiden.

Ansökan

Placeringsort: Norrköping med möjlighet att arbeta på distans
Typ av anställning: Deltid 50% med möjlighet till utökad arbetstid. 6 månaders provanställning.
Start: 1 mars 2021
Sista ansökningsdag: 31 jan 2021 (intervjuer sker löpande)
Titel: Campaign Manager

 

Ansökan skickas via mail till hej@digitalsnack.se.

  • Bifoga CV eller länk till din LinkedIn-profil
  • Vi ser gärna att du spelar in en video med varför du skulle passa hos oss och denna tjänsten. Annars funkar ett traditionellt personligt brev (nästan) lika bra.
  • Svara och bifoga lösningen på caset nedan

Dina personuppgifter sparas i utifrån de lagstadgade krav (GDPR) och arkiveras i enlighet med rådande DO.

 

 

Caseuppgift för ansökan

Skapa en översikts kampanjplan för respektive fiktiva kund där du berättar

  • Val av annonskanaler
  • Val av målgrupp
  • Hur budgeten fördelas
  • Hur du planerar att följa upp kampanjen
  • Motivering till dina beslut

Det är fritt fram att vid behov använda fantasin för att fylla ut den fiktiva kundens karaktär, story och målgrupp. Enklare presentation räcker gott och väl då det är själva innehållet av caset som bedöms och inte presentationen i sig.

Sportfiskebyn Gammelgäddan är en stugby vid Östersjöns skärgård. De erbjuder enkla och praktiska stugor för uthyrning till fiskare från hela Sverige. Deras stugor ligger nära havet med många fina fiskeställen för allt från sportfiske och trolling till lugna fisketurer. Båt och fiskeexperter finns också till uthyrning. Stugbyn har även ett litet café och en restaurang där det serveras frukost, lunch och middag. De riktar sig till allt från nybörjare till avancerade fiskeentusiaster, största delen är män 45-65 från Sverige men då får även en del kunder från Östeuropa. Inför våren önskar Sportfiskebyn Gammelgäddan promota sina fiskepaket med övernattning för två i en stuga och tillgång till båt.

Annonsbudget: 10 000 kr

Kampanjperiod: Valfritt

Allerums Spinneri är ett anrikt företag som sedan slutet av 1800-talet har försett svenska hushåll med äkta kvalitetssängkläder. Under stora delar av 1900-talet har märket varit ett självklart val för hushållen som fört vidare traditionen av just dessa sängkläder i ett svenskt hem. De har ett brett sortiment med allt från traditionella klassiker och sängkläder i modernare färger och mönster. Deras största omsättning kommer från försäljning via dagligvaruhandeln, men de har även en webbutik med hela deras sortiment. Det är framförallt äldre kvinnor som är deras huvudkonsument, men yngre trend-och miljömedvetna kvinnor har även fått upp ögonen för deras produkter. Inför våren släpper de en ny kollektion (ny design) av sängkläder och önskar att deras nya produkter promotas via sociala medier.

Annonsbudget: 60 000 kr

Kampanjperiod: 4 veckor