Digitalsnack arrangerar sociala medier-spåret på Internetdagarna


I mars fick vi ett väldigt spännande samtal. Sedan dess har vi väntat på att få berätta denna nyhet för er. Nu kan vi äntligen avslöja att vi arrangerar sociala medier-spåret på Internetdagarna den 25 november!

Vad är Internetdagarna?

Internetdagarna arrangeras av Internetstiftelsen och är ett branschkonferens för alla som jobbar med och älskar internet. Under två dagar möts 3000 deltagare för att få nya och fördjupade kunskaper om internet och digitaliseringens påverkan på samhället.

Internetdagarna är uppdelat i två dagar och du kan välja att antingen gå båda dagarna eller bara en. Du anmäler dig till ett specifikt spår som du är intresserad av, förslagsvis sociala medier 😉Vissa programpunkter är gemensamma för alla spår, t.ex. föreläsningar av internationella topptalare, lunch, mingel och fika.

 

Framtidens sociala medier

Datum: 25 november (Internetdagarna är 25-26 november)

Tid: 09.00-17.00

Plats: Stockholm Waterfront

Schema för Internetdagarna 2019

09.00Keynote
10.00Fika
10.30Hur skapar man effekt med sociala medier? 
Föreläsning med Jenni Laapotti och Cecilia Victoria Kärrberg från Digitalsnack om vad som faktiskt krävs för att lyckas få effekt i sociala medier nu och i framtiden.
11.00Så jobbar Adidas med målstyrd kommunikation via sociala medier
 Redwaan Hossain berättar om hur ett av världens största varumärken jobbar strategiskt med sin betalda kommunikation i sociala medier
11.45Från redogörande hållbarhetskommunikation till modern aktivism?
Sofia Svahn, Kommunikationsdirektör på Löfbergs, berättar om hur de gör för att förändra genom att våga ta ställning i viktiga frågor på sociala medier
12.30Lunch
13.30Keynote
14.00Att göra innehåll på sociala medier för barn och med barn
Sandra Wikstrand och Mira Myllyniemi från Svenska Yle berättar om hur de jobbar med barnnyheter på Instagram Stories och hur de själva lyfter barnen som nyhetsförmedlare
14.30Den digitala sjuksköterskan på Snapchat
Tale Maria Krohn Engvik, eller sjuksköterskan Helsesista som hon är känd för, har blivit hela Norges sjuksköterska på sociala medier och når dagligen 150 000 unga tittare på Snapchat
15.00Fika
15.30Video tar över sociala medier – så berättar du alla historier med video
Jonna Ekman, marknadschef på Storykit, berättar om de idéer och den taktik som behövs för att göra video mer socialt och effektivt
16.20Framtidspanelen
Hör experterna Joakim Åström (Data & AI Microsoft), Natalie Eriksson (Kommunikationskonsult), Tor Rauden Källstigen (All Ears) och Ängla Eklund (Mannheimer Swartling Advokatbyrå) sia om framtidens sociala medier från fyra helt olika vinklar.