Tack för ett magiskt 2018!


Så går vi mot slutet av 2018. Ett år som i Digitalsnacks historia kommer gå som otroligt händelserikt. Branschen i sig har genomgått en stor förändring under året med Influenser Marketing, dark social och Generation Z som förändrar hela vårt sätt att använda olika sociala medier. På tal om användandet har flera sociala mediekanaler under 2018 fått se engagemanget sjunka. Färre postar, delar och kommenterar på poster i flödet. Vi blir mer vana att använda disponibel media om försvinner efter 24 timmar. En stor utmaning för företag och organisationer att publicera händelser i realtid.

Men det finns mycket gott som kommit från detta året. Källkritik i både text och bild har nått fram till allt fler. Vi har under senare delen av 2018 blivit mer uppmärksammade på att innehåll ska vara och kännas äkta. Vilket i sin tur kräver tydligare och bättre samarbeten med influencers och ambassadörer. Vi börjar fundera över vad vi egentligen ska mäta för att se vilken effekt sociala medier har. Och sist men inte minst har företag och organisationer i större sträckning än tidigare (antagligen pga av sjunkande organiska räckvidden) insett vikten av en genomtänkt strategi.

Vi på Digitalsnack prioriterar alltid kunskap och information från pålitliga källor, för att ständigt hålla oss uppdaterade. I en värld där en algoritmförändring kan förändra stora delar av strategin, är det viktigt att det alltid finns en plattform eller partner att få hjälp att ta rätt steg. Genom vår podd, blogg och våra tjänster vill vi hjälpa företag och organisationer i Norden att lyckas bättre med sociala medier. Idag, imorgon och 2019.

Tack alla som följer, lyssnar och läser våra inlägg. Ni är bäst 💕

Saker vi hunnit med under 2018

  • I år har vi jobbat i 5 länder
  • Anställt vår första medarbetare. Välkommen Amanda!
  • Blivit framröstade som Årets Stjärnföretagare i Karlstad
  • Nominerade till Årets Stjärnföretagare i Sverige
  • Jobbat från Basel i Schweiz till Helsingfors i Finland
  • Föreläst i Malmö upp till Sunne i Värmland
  • Uppdaterat oss med det senaste i branschen varje dag, vecka och månad
  • Hämtat inspiration från ledande varumärken och företag  Europa och Världen under Social Media Week London
  • Genomfört två utsålda event med Sociala Medierdagen i Örebro och Norrköping
  • Släppt 20 avsnitt av Digitalsnack-Podden. Den finns även på Spotify!
  • I podden har vi haft gäster som Europas största Snapchat Creator, Social Media manager på ideal of Sweden, LinkedIns Norden VD Lisa Gunnarsson mfl.

Mot 2019 - och nya utmaningar!

Nästa år kommer 20 nya avsnitt av Digitalsnack-podden. Då kommer vi bl.a gästas av Adidas som pratar om hur dom skapar relationer och mäter effekten av deras aktiviteter på sociala medier. Vi kommer även prata Dark Social, Generation Z och även psykologin bakom hur vi beter oss och påverkas av sociala medier. Ett fullspäckat poddår att vänta. Vi tackar för alla tips vi får in via sociala medier! Guld värt att få veta vad ni skulle vilja lyssna på 💕

Vi har flera uppdrag inbokade under första halvåret. Så är ni intresserade av någon föreläsning, coachning mm så hör av er ASAP!

I april går tredje Sociala Medierdagen av stapeln i Karlstad. Ett till tillfälle är planerat till hösten. Orten är dock fortfarande hemlig!

Vi söker även efter nya medarbetare som kan stärka temat under nästa år. Har du färdigheter inom film, foto, copy eller influenser marketing. Och vill jobba med ett snabbväxande bolag med höga ambitioner att förändra branschen? Välkommen med ditt CV och personliga brev/film till hej@digitalsnack.se.

 

Vi önskar alla våra lyssnare, läsare, kunder, samarbetspartners och medarbetare. Ett riktigt Gott nytt år 🎉