Kommunicera hållbarhet i sociala medier
Att prata och kommunicera hållbarhet har sedan en tid tillbaka blivit allt mer populärt. Att i kanaler som sociala medier kunna äga bilden av företagets hållbara satsning är … Läs mer
Att prata och kommunicera hållbarhet har sedan en tid tillbaka blivit allt mer populärt. Att i kanaler som sociala medier kunna äga bilden av företagets hållbara satsning är … Läs mer
Meta fortsätter sitt arbete för att motverka diskriminering på sina plattformar – nu senast genom att introducera speciella annonskategorier i Ads Manager. Annonser som innehåller information gällande bostäder, … Läs mer
Är du en av dem som klickar på knappen ”Marknadsför inlägg”, direkt på Instagram och Facebook? Då har du har doppat tån i det stora havet av annonsering … Läs mer
Att skapa en röd tråd på sina sociala medier, samtidigt som man förstår och utnyttjar möjligheterna hos de olika kanalerna, är en utmaning. Men några som onekligen har … Läs mer
Är du nyfiken hur Världens största affärsnätverk, LinkedIn kan hjälpa dig att sälja mer även kallad SOCIAL SELLING? Klart att du är! LinkedIn erbjuder många unika möjligheter som … Läs mer
Instagram eller Pinterest – vilken plattform ger egentligen bäst avkastning för pengarna vid annonsering? Instagram och Pinterest skiljer sig åt något som sociala medier, men de har även … Läs mer
För bara ett par år sedan hade de allra flesta sociala medieanvändare ljudet av. ”Sound on”-gifar skapades då föratt uppmana användare till att sätta på ljudet. Men det … Läs mer
De senaste två decennierna har digital media blivit en del av vårt dagliga liv – vi shoppar online, vi jobbar online, vi kommunicerar online. Trots att fördelarna med … Läs mer
Grafisk design är en stor del av ett varumärkes kommunikation. Bilder, text, färger och grafik sätter inte bara tonen för hur ett företag uppfattas – utan blir i … Läs mer
Har du märkt att Facebook Ads Manager börjat kategorisera olika annonstyper? I december 2021, blev annonser som innehåller information gällande bostäder, anställning och krediter kraftigt restrikterad i Europa. … Läs mer
Att skapa engagemang kring statistik är inte alltid helt enkelt – men några som minst sagt har knäckt koden är Statistiska Centralbyrån! För med glimten i ögat använder … Läs mer
Äntligen kan du Digitalsnacka snyggt! Ladda ner vår ordlista med de vanligaste orden du behöver ha koll på inom sociala medier och bli proffs på det digitala lingot. … Läs mer
Utvärdering kan alltid vara en utmaning. Kanske drunknar du i all data och vet inte vad du ska fokusera på, eller så vet du vilka nyckeltal som är … Läs mer
Den organiska räckvidden fortsätter att sjunka drastiskt för företag på sociala medier. Vi når idag färre personer med vårt innehåll, och vi kan även se hur stora varumärken … Läs mer
Hur ser säkerheten ut på dina sociala medier? Hackat konto, eller kanske har en kollega slutat och med sig försvann rättigheterna till företagets business manager? Finns många säkerhetsfällor … Läs mer
Digitalsnack - med Cecilia & Jenni
Digitalsnack är en podd om digitala och sociala medier som drivs av Cecilia Victoria Åslund och Jenni Laapotti. Nya avsnitt sänds varje vecka och finns att lyssna på Acast och Soundcloud eller här på www.digitalsnack.se.