Digitalsnack analyserar Svenskarna och Internet 2018


Vad säger statistiken i Svenskarna och Internet 2018?

I detta avsnitt analyserar Digitalsnack statistiken i rapporten Svenskarna och Internet 2018.

  • Vad säger egentligen siffrorna?
  • Hur kan jag som företag ta lärdom av statistiken i rapporten?
  • Går det att utläsa framtiden inom sociala medier?
  • Antalet personer som skapar egna inlägg på Facebook har minskat med 9%. Vad betyder detta egentligen?
  • LinkedIn har samma siffra som förra året. Hur kan man tolka detta?

Om Svenskarna och Internet

Svenskarna och Internet släpps varje år av Internetstiftelsen och är en undersökning av Svenskarnas internetvanor.

Årets undersökning baseras på telefonintervjuer samt webbenkäter och har samlats in mellan februari-mars 2018.

Vill du läsa mer om rapporten, metoder samt urval hittar du mer information här. 

Kommande avsnitt av Digitalsnack – Podcast

Nästa avsnitt släpps den 30 oktober då gästas vi av Nathalie Edström, Social Media manager på Ideal of Sweden

Har du frågor eller feedback?

Glöm inte att följa våra poddar på Soundcloud eller ge en recension på iTunes! Diskutera gärna vidare med oss på Facebook eller Instagram.

Håll dig uppdaterad!

Vill du få de senaste nyheterna inom sociala medier direkt i mailen? Anmäl dig till vårt nyhetsbrev så får du just nu ”Den ultimata social media guiden”.