Lär dig annonsera på Facebook och Instagram med vår utbildning i Ads Manager

Välkommen till en utbildning där du lär dig att skapa effektiva annonskampanjer på Sveriges största sociala mediekanaler Facebook och Instagram!

Mariehamn, Åland - 10 december (8:30 - 15:00)
Karlstad - 11 december (9:00 - 15:30)
Norrköping - 11 december (9:00 - 15:30)
Västervik - 12 december (9:00 - 15:30)
Örebro - 22 januari (9:00 - 15:30)

Pris: 3 950 kr (exklusive moms) per person
Inklusive lunch och fika

Beskrivning

Det finns många fördelar med betalda annonser i sociala medier. Du kan enkelt nå specifika målgrupper, annonserna går att utvärdera i realtid och du kan dessutom sköta annonseringen helt själv. Under denna utbildning kommer vi att djupdyka i plattformen Facebook Ads Manager, som är Facebooks egna plattform för att skapa annonser i Facebook, Instagram och Stories.

Plattformen är komplex och ger därför annonsörer många olika möjligheter att både utöka sin varumärkeskännedom och öka sin försäljning. Men för att få en ökad effekt och mätbart resultat av annonseringen behöver man skapa strategiska kampanjer och göra taktiska val vid skapandet av mål, målgrupp och annonser.

Under denna utbildning kommer du som deltagare lära dig hur du bör tänka när du planerar dina kampanjer samt hur plattformens olika delar och funktioner nyttjas för att få så bra resultat som möjligt. Du kommer även att få lära dig hur annonskampanjer och enskilda annonser utvärderas på ett lämpligt sätt. Vi kommer att varva teori med många praktiska moment så att du efter utbildningen känner dig bekväm med gränssnittet och dragit användbara lärdomar från dina tidigare aktiviteter.

Begränsat antal platser. Anmäl ditt deltagande här.

Utbildningen passar till

Utbildningen är till för dig som har annonserat på Facebook och/eller Instagram och vill bli bättre på att strategiskt utforma annonskampanjer och utvärdera resultat.

Denna utbildning riktar sig främst till desktop användare. Föredrar du att använda mobiltelefonen för annonsering får du gärna kontakta oss och göra en intresseanmälan.

Utbildningsprogram:

09:00Servering av frukostfika
09:30Introduktion
Vi går kort igenom sociala medielanskapet idag samt möjligheterna och utmaningarna med annonsering i socaial medier.
Grundintroduktion till Facebook Ads Manager som plattform.
10:00Kampanj
Vi går igenom hur du bör planera din annonskampanj och ta fram arbetsbara syften och mål för din kampanj.
 Genomgång av plattformens olika möjliga målsättningar och annonsformat.
10:45Paus
11:00Adset
Vi går igenom Adset:ets viktigaste delar: Utforma målgrupp, val av placering samt budget och schema.
12:00 Lunch
13:00Annonsutformning
Hur man skapar annonsinnehåll som engagerar - val av bild/video, rubriker, text och call to action.
Inställningar för att utöka utvärderingsmöjligheterna.
14:00Utvärdering av annonsresultat
Genomgång av gränssnittet och filterfunktioner för manage-delen av Facebook Ads Manager.
14:30Eftermiddagsfika
Viktiga nyckeltal och dess betydelse samt hur man tolkar och nyttjar resultatet för fortsatt utveckling.
15:30Dagen avslutas

 

Utbildare Jenni Laapotti och Cecilia Victoria Kärrberg

Jenni och Cecilia är grundarna till Digitalsnack Social mediebyrå samt Digitalsnack Podcast, en av Sveriges största poddar inom sociala medier. Båda är en flitigt anlitad föreläsare och utbildare inom digitala medier och har själva lång praktisk erfaranhet av att ha arbetat i Facebook Ads Manager.

Jenni kommer köra utbildningarna på Åland, Norrköping och Västervik. Cecilia Victoria Kärrberg kommer att köra utbildningarna i Örebro och Karlstad.

Kontakt
jenni@digitalsnack.se
+4672 23 38 704

cecilia@digitalsnack.se
+4673 54 02 287

Boka din plats

Boka din plats till utbildningen här. Antalet platser är begränsade och du erhåller din bokade plats så fort du fått en bekräftelse per epost. Betalning sker via faktura som skickas vid bokning av plats. Läs gärna mer om vilkor för utbildningen här.

Pris 3 950 kr exklusive moms (fika och lunch ingår) per deltagare.

* anger obligatoriska fält




Läs villkoren här.