Lär dig annonsera på Facebook och Instagram med vår utbildning i Ads Manager

Välkommen till en utbildning där du lär dig att skapa effektiva annonskampanjer på Sveriges största sociala mediekanaler Facebook och Instagram!

Karlstad - 15 oktober 2020

Tid: 8:30 - 15:00
Pris: 3 950 kr (exklusive moms) per person
Inklusive lunch och fika

Direkt till bokning

 

Sagt av deltagare på utbildningen

En av de allra bästa utbildningar jag gått på! Kom hem inte bara med jordens pepp, utan även med handfasta tips och en påbörjad kampanj att jobba vidare med.
Jag har lärt mig mer om verktyget Facebook Ads Manager under en dag än vad jag lärt mig under hela mitt yrkesliv och andra långa utbildningar. Nu behöver jag inte chansa mer.

 

Beskrivning

Det finns många fördelar med betalda annonser i sociala medier. Du kan enkelt nå specifika målgrupper, annonserna går att utvärdera i realtid och du kan dessutom sköta annonseringen helt själv. Under denna utbildning kommer vi att djupdyka i plattformen Facebook Ads Manager, som är Facebooks egna plattform för att skapa annonser i Facebook, Instagram och Stories.

Plattformen är komplex och ger därför annonsörer många olika möjligheter att både utöka sin varumärkeskännedom och öka sin försäljning. Men för att få en ökad effekt och mätbart resultat av annonseringen behöver man skapa strategiska kampanjer och göra taktiska val vid skapandet av mål, målgrupp och annonser.

Under denna utbildning kommer du som deltagare lära dig hur du bör tänka när du planerar dina kampanjer samt hur plattformens olika delar och funktioner nyttjas för att få så bra resultat som möjligt. Du kommer även att få lära dig hur annonskampanjer och enskilda annonser utvärderas på ett lämpligt sätt. Vi kommer att varva teori med många praktiska moment så att du efter utbildningen känner dig bekväm med gränssnittet och dragit användbara lärdomar från dina tidigare aktiviteter.

Begränsat antal platser. Anmäl ditt deltagande här.

Utbildningen passar till

Utbildningen är till för dig som har annonserat på Facebook och/eller Instagram och vill bli bättre på att strategiskt utforma annonskampanjer och utvärdera resultat.

Denna utbildning riktar sig främst till desktopanvändare. Föredrar du att använda mobiltelefonen för annonsering får du gärna kontakta oss och göra en intresseanmälan.

 

Utbildningsprogram:

8:30 Frukost
9:00 Vi går kort igenom sociala medielanskapet idag samt möjligheterna och utmaningarna med annonsering i sociala medier.
Grundintroduktion till Facebook Ads Manager som plattform.
10:00 Kampanj 
Vi går igenom hur du bör planera din annonskampanj och ta fram arbetsbara syften och mål för din kampanj.
Genomgång av plattformens olika möjliga målsättningar och annonsformat.
11:00 Adset
Vi går igenom Adset:ets viktigaste delar: Utforma målgrupp, val av placering samt budget och schema.
12:00 Lunch
13:00 Annonsutformning
Hur man skapar annonsinnehåll som engagerar - val av bild/video, rubriker, text och call to action.
Inställningar för att utöka utvärderingsmöjligheterna
14:00 Utvärdering av annonsresultat
Genomgång av gränssnittet och filterfunktioner för manage-delen av Facebook Ads Manager.
Viktiga nyckeltal och dess betydelse samt hur man tolkar och nyttjar resultatet för fortsatt utveckling.
15:00 Dagen avslutas

 

Utbildare Cecilia Victoria Kärrberg

Cecilia är en av grundarna till Digitalsnack Social mediebyrå samt Digitalsnack Podcast, en av Sveriges största poddar inom sociala medier. Hon är en flitigt anlitad föreläsare och utbildare inom digitala medier och har själva lång praktisk erfaranhet av att ha arbetat i Facebook Ads Manager.

Kontakt
cecilia@digitalsnack.se
+4673 54 02 287

Boka din plats

Boka din plats till utbildningen här. Antalet platser är begränsade och du erhåller din bokade plats så fort du fått en bekräftelse per epost. Betalning sker via faktura som skickas vid bokning av plats.

Pris 3 950 kr exklusive moms (fika och lunch ingår) per deltagare.

* anger obligatoriska fält
Läs villkoren här.