Lär dig annonsera på Facebook och Instagram med vår utbildning i Ads Manager
Digital utbildning - Lär dig skapa träffsäkra kampanjer på Facebook och Instagram med Ads Manager
Tid: 8:30 - 12:00
Datum:
- 25 februari. FULLBOKAD!
- 15 april
- 25 maj
Pris: 2 495 kr exkl.moms per person
Direkt till bokningUtbildare Jenni Laapotti
Jenni är en av grundarna till Digitalsnack Social mediebyrå samt Digitalsnack Podcast, en av Sveriges största poddar inom sociala medier. Hon är en flitigt anlitad föreläsare och utbildare inom digitala medier och har själva lång praktisk erfaranhet av att ha arbetat i Facebook Ads Manager.
Kontakt
jenni@digitalsnack.se

Vi är Facebook Marketing partners
Digitalsnack är stolta Facebook Marketing Partners. Detta innebär att vi:
- Får kontinuenlig utbildning i Ads Manager av Facebook
- Egen kontaktperson för support och information på Facebook
- Tillgång till evenemang och kuser direkt från Facebook
- Uppföljning och statistik på våra kampanjer
Sagt av deltagare på utbildningen
En av de allra bästa utbildningar jag gått på! Kom hem inte bara med jordens pepp, utan även med handfasta tips och en påbörjad kampanj att jobba vidare med.
Jag har lärt mig mer om verktyget Facebook Ads Manager under en dag än vad jag lärt mig under hela mitt yrkesliv och andra långa utbildningar. Nu behöver jag inte chansa mer.
Beskrivning
Det finns många fördelar med betalda annonser i sociala medier. Du kan enkelt nå specifika målgrupper, annonserna går att utvärdera i realtid och du kan dessutom sköta annonseringen helt själv. Under denna utbildning kommer vi att djupdyka i plattformen Facebook Ads Manager, som är Facebooks egna plattform för att skapa annonser i Facebook, Instagram och Stories.
Plattformen är komplex och ger därför annonsörer många olika möjligheter att både utöka sin varumärkeskännedom och öka sin försäljning. Men för att få en ökad effekt och mätbart resultat av annonseringen behöver man skapa strategiska kampanjer och göra taktiska val vid skapandet av mål, målgrupp och annonser.
Under denna utbildning kommer du som deltagare lära dig hur du bör tänka när du planerar dina kampanjer samt hur plattformens olika delar och funktioner nyttjas för att få så bra resultat som möjligt. Du kommer även att få lära dig hur annonskampanjer och enskilda annonser utvärderas på ett lämpligt sätt. Vi kommer att varva teori med många praktiska moment så att du efter utbildningen känner dig bekväm med gränssnittet och dragit användbara lärdomar från dina tidigare aktiviteter.
Begränsat antal platser. Anmäl ditt deltagande här.
Utbildningen passar till
Utbildningen är till för dig som har annonserat på Facebook och/eller Instagram och vill bli bättre på att strategiskt utforma annonskampanjer, få bättre effekt och kunna utvärdera resultatet.
Denna utbildning riktar sig främst till desktopanvändare. Föredrar du att använda mobiltelefonen för annonsering får du gärna kontakta oss och göra en intresseanmälan.
Utbildningsprogram:
8:30 | Introduktion |
Varför ska du annonsera på Facebook och Instagram? Vilken effekt kan man uppnå? | |
Grundintroduktion till Facebook Ads Manager som plattform. | |
8:45 | Kampanj |
Skapa en smart annonsstruktur för dina kampanjer | |
Genomgång av plattformens olika möjliga målsättningar och annonsformat. | |
09:15 | Adset |
Så skapar du rätt målgrupp för din kampanj och målsättning | |
10:30 | Annonsutformning |
Hur du skapar annonsinnehåll som ger effekt | |
11:30 | Utvärdering av annonsresultat |
Genomgång av de viktgaste nyckeltalen och hur du jämför kampanjer över tid |
Boka din plats
Boka din plats till utbildningen här. Antalet platser är begränsade och du erhåller din bokade plats så fort du fått en bekräftelse per epost. Betalning sker via faktura. Läs gärna mer om vilkor för utbildningen här.
Pris 2 495 kr