Lär dig annonsera på Facebook och Instagram med vår utbildning i Ads Manager

Digital utbildning - Lär dig skapa träffsäkra kampanjer på Facebook och Instagram med Ads Manager

Tid: 8:30 - 12:00
Datum: 25 februari, 15 april och 25 maj
Pris: 2 495 kr exkl.moms per person
JUST NU ENDAST: 1 995 kr (boka innan 31 december 2020 för att ta del av early bird-pris)

Direkt till bokning

Digitalsnack social mediebyrå digital byrå

Utbildare Jenni Laapotti

Jenni är en av grundarna till Digitalsnack Social mediebyrå samt Digitalsnack Podcast, en av Sveriges största poddar inom sociala medier. Hon är en flitigt anlitad föreläsare och utbildare inom digitala medier och har själva lång praktisk erfaranhet av att ha arbetat i Facebook Ads Manager.

Kontakt
jenni@digitalsnack.se

Vi är Facebook Marketing partners

Digitalsnack är stolta Facebook Marketing Partners. Detta innebär att vi:

  • Får kontinuenlig utbildning i Ads Manager av Facebook
  • Egen kontaktperson för support och information på Facebook
  • Tillgång till evenemang och kuser direkt från Facebook
  • Uppföljning och statistik på våra kampanjer

 

Sagt av deltagare på utbildningen

En av de allra bästa utbildningar jag gått på! Kom hem inte bara med jordens pepp, utan även med handfasta tips och en påbörjad kampanj att jobba vidare med.
Jag har lärt mig mer om verktyget Facebook Ads Manager under en dag än vad jag lärt mig under hela mitt yrkesliv och andra långa utbildningar. Nu behöver jag inte chansa mer.

 

Beskrivning

Det finns många fördelar med betalda annonser i sociala medier. Du kan enkelt nå specifika målgrupper, annonserna går att utvärdera i realtid och du kan dessutom sköta annonseringen helt själv. Under denna utbildning kommer vi att djupdyka i plattformen Facebook Ads Manager, som är Facebooks egna plattform för att skapa annonser i Facebook, Instagram och Stories.

Plattformen är komplex och ger därför annonsörer många olika möjligheter att både utöka sin varumärkeskännedom och öka sin försäljning. Men för att få en ökad effekt och mätbart resultat av annonseringen behöver man skapa strategiska kampanjer och göra taktiska val vid skapandet av mål, målgrupp och annonser.

Under denna utbildning kommer du som deltagare lära dig hur du bör tänka när du planerar dina kampanjer samt hur plattformens olika delar och funktioner nyttjas för att få så bra resultat som möjligt. Du kommer även att få lära dig hur annonskampanjer och enskilda annonser utvärderas på ett lämpligt sätt. Vi kommer att varva teori med många praktiska moment så att du efter utbildningen känner dig bekväm med gränssnittet och dragit användbara lärdomar från dina tidigare aktiviteter.

Begränsat antal platser. Anmäl ditt deltagande här.

Utbildningen passar till

Utbildningen är till för dig som har annonserat på Facebook och/eller Instagram och vill bli bättre på att strategiskt utforma annonskampanjer, få bättre effekt och kunna utvärdera resultatet.

Denna utbildning riktar sig främst till desktopanvändare. Föredrar du att använda mobiltelefonen för annonsering får du gärna kontakta oss och göra en intresseanmälan.

 

Utbildningsprogram:

8:30 Introduktion
Varför ska du annonsera på Facebook och Instagram? Vilken effekt kan man uppnå?
Grundintroduktion till Facebook Ads Manager som plattform.
8:45 Kampanj 
Skapa en smart annonsstruktur för dina kampanjer
Genomgång av plattformens olika möjliga målsättningar och annonsformat.
09:15 Adset
Så skapar du rätt målgrupp för din kampanj och målsättning
10:30 Annonsutformning
Hur du skapar annonsinnehåll som ger effekt
11:30 Utvärdering av annonsresultat
Genomgång av de viktgaste nyckeltalen och hur du jämför kampanjer över tid

 

Boka din plats

Boka din plats till utbildningen här. Antalet platser är begränsade och du erhåller din bokade plats så fort du fått en bekräftelse per epost. Betalning sker via faktura. Läs gärna mer om vilkor för utbildningen här.

Pris 2 495 kr 1 995 kr exklusive moms per deltagare (boka innan 31 december 2020 för att ta del av early bird-pris).

* anger obligatoriska fält




Läs villkoren här.