Certifierad Annonseringsexpert sociala medier

24 timmar lärarledd handledning

Om utbildningen

Bli en certifierad annonseringsexpert på sociala medier!

Vill du lära dig hands on hur du skapar avancerade annonskampanjer som är skalbara med en hög avkastning på sociala medier? Då är den här utbildningen något för dig. De mest uppskattade fördelarna med vår utbildning är att den är lärarledd av erfarna kursledare och har ett få antal deltagare per utbildning. Våra utbildningar körs i små grupper om åtta, så att du kan få enskild tid med kursledaren, vilket är guld värt när du vill ta till dig avancerad kunskap.

⭐ Delta på distans

⭐ Lärarledd utbildning

⭐ Bli certifierad

Avancerade annonskampanjer kan låta väldigt svårt och det finns ingen quick fix. Men är du villiga att göra jobbet som krävs kommer vi att ge vårt allt för lära dig de strategier och knep som behövs för att göra dig till en annonsninja.

Med vår kunskap och know-how ger vi dig den unika möjligheten att under tre heldagar lära dig allt som behövs för att ta din annonsering i sociala medier till nästa nivå. Du får verktyg för att skapa lönsamma kampanjer på de populäraste annonsplattformarna och personlig handledning för att lyckas.

Genom att varva teori med praktiska uppgifter, som både görs på egen hand och med guidning av kursledaren, har vi skapat ett utbildningsupplägg som är unikt. Du kommer inte kunna ta del av det här eller läsa till dig till samma kunskap någon annanstans. Så ta tillfället i akt och knip en av de åtta platserna medan det fortfarande finns några kvar.

Direkt till bokning    Full kursbeskrivning

Digitalsnack social mediebyrå digital byrå

Utbildare Jenni Laapotti

Jenni är en av grundarna till Digitalsnack Social mediebyrå samt Digitalsnack Podcast, en av Sveriges största poddar inom sociala medier. Hon är en flitigt anlitad föreläsare och utbildare inom digitala medier och har själva lång praktisk erfaranhet av att ha arbetat i Facebook Ads Manager.

Kontakt
jenni@digitalsnack.se

Lär dig annonsera i ett större perspektiv

Vi djupdyker i de vanligaste annonsplattformarna Facebook Ads Manager (Facebook, Instagram), Pinterest och LinkedIn. Vi går även kort igenom TikTok och Snapchat. (Vi kommer inte fokusera på YouTube då annonser skapas i Google Ads)

Facebook logo
Instagram logo
LinkedIn logo
Pinterest logo
Snapchat logo
tiktok logo
Facebook Marketing Partner logo

Digitalsnack är stolta Facebook Marketing Partners. Det innebär att vi:

  • Får kontinuerlig utbildning i Ads Manager av Facebook
  • Egen kontaktperson för support och information på Facebook
  • Tillgång till evenemang och kurser direkt från Facebook
  • Uppföljning och statistik på våra kampanjer

🌟 Det här får du 🌟

  • Kunskap och information som du annars inte skulle kunna läsa dig till på egen hand
  • Steg för steg guide hur du bygger kampanjer utifrån en avancerad sales funnel strategi med en eller flera kanaler
  • Enskild tid med kursledaren
  • Färdiga mallar och dokument:
    • Digital tillgång till presentationsmaterial
    • Sammanfattande presentationsmaterial som är nedladdningsbart
    • Mall för planering av kampanjer
    • Kalkylblad för resultatberäkning av salesfunnel
  • Tillgång till deltagargrupp för support och kommunikation under och efter utbildningen

Upplägg

Antal platser: 8 st
Lärarledda utbildningstimmar: 24 h
Egna studietimmar: ca 8-10 h
Utbildningsstart: 6 oktober (3 onsdagar i rad)
Sista ansökningsdag: 28 september 2021

Din investering

Pris: 14 995 kr exklusive moms

Direkt till bokning    Full kursbeskrivning

Utbildningen passar till dig som

Den här utbildningen är till för dig som vill sluta chansa och börja jobba professionellt med annonsering för att skapa mätbara resultat. Du har tidigare erfarenhet av annonsering och har som mål att spendera mellan 10 000 kr och 250 000 kr per månad exklusive moms på annonsering. Kanske jobbar du som:

  • Marknadschef
  • Social medieansvarig/social media manager
  • Digital annonsör/campaign manager
  • Kommunikatör
  • Marknadsansvarig
  • Egenföretagare

Krav inför utbildningen

  • Att du har tidigare erfarenhet av annonsering.
  • Ett av utbildningsmomenten innebär att skapa och publicera en kampanj. Vilket innebär att du behöver en annonsbudget på minst 5 000 kr exklusive moms under utbildningen.

Vanliga frågor och svar

De lärarledda momenten sker som digital undervisning via Google Meet. Du ansluter enkelt via en länk. I det digitala mötet har du möjlighet att dela både ljud och bild samt skärm vid behov. Teori som alla får ta del av varvas med praktiska övningar som du gör i ett eget digitalt rum. Under de praktiska momenten kan även utbildaren komma in i ditt digitala rum för att hjälpa dig att komma vidare om du fastnat, diskutera eller bolla idéer.

Utbildningen består också av några uppgifter som du gör på egen hand. Det ingår en förberedande uppgift du gör innan kursstart, två uppgifter som görs mellan de lärarledda heldagarna samt en sluttuppgift. Slutuppgiften består av ett teoretiskt prov och en praktisk uppgift.

Under utbildningen kommer du att dela dina annonskonton med utbildaren samt en annonslogg, en form av dagbok, så att utbildaren har möjlighet att följa din utveckling och ge personlig hjälp och feedback.

Du behöver en dator och stabil internetuppkoppling.

Det är viktigt att du deltar på samtliga tillfällen. Om du mot förmodan inte har möjlighet att delta vid något tillfälle så kommer du att få tillgång till inspelat material så att du kan ta del av det i efterhand. Däremot går du miste om egentiden med utbildaren.

För att bli godkänd och få ditt certifikat behöver du ha deltagit på minst två av tre lärarledda heldagar. Har du missat ett tillfälle måste du ändå ha tagit del av utbildningsmaterialet för det tillfället. Du behöver dessutom också ha ett godkänt certifieringsprov för att bli godkänd.

Att bli certifierad annonseringsexpert innebär att du inte bara gått en utbildning hos oss, utan du får också ett kvitto på att du klarat igenom den med ett bra resultat. För att kunna bli certifierad behöver du dels vara närvarande på utbildningstillfällena. Du behöver också få ett godkänt resultat på ett slutprov som testar din annonseringskunskap både teoretiskt och praktiskt.

Inlämningsuppgiften består av både ett teoretiskt och praktiskt moment. Det teoretiska momentet är ett prov med teoretiska frågor som du ska besvara. Det praktiska momentet är en uppgift du ska genomföra rent praktiskt. Inlämningen av uppgiften sker digitalt utan ett möte. Efter sista inlämningsdag går utbildaren igenom din uppgift och ditt resultat meddelas till dig som senast inom en vecka. Vid godkänt resultat får du ett certifikat som intygar deltagandet i utbildningen. Om resultatet inte är godkänt får du upp till två möjligheter att efter feedback utveckla ditt arbete för ytterligare granskning. För varje extra möjlighet får du en vecka innan uppgiften behöver lämnas in igen.

Du kommer att ha digital tillgång till allt material, så som presentationer, inspelade utbildningsmoment, mallar och övriga dokument, som minst en månad efter utbildningens slut.

Hur man praktiskt jobbar med både planering och utförande av annonsering skiljer sig beroende på hur stor budget man har. Under denna utbildning fokuserar vi på strategier och arbetssätt som passar en medelstor budget. Därför rekommenderar vi inte denna utbildning till dem som har en budget under 10 000 kr per månad eller över 250 000 kr per månad.

Vi rekommenderar att du först går vår utbildning Annonsera på Facebook och Instagram med Ads Manager för att komma igång med annonsering. Det är en mer grundläggande utbildning och vi har flera tillfällen per år som du kan anmäla dig till. Efter att du kommit igång och annonsera kan du sedan söka till nästa utbildningstillfälle för den här avancerade utbildningen. Den här utbildningen håller vi två gånger per år.

I utbildningen Annonsera på Facebook och Instagram med Ads Manager går vi igenom hur du skapar grundläggande bra kampanjer i Facebook Ads Manager. Den här utbildningen är en avancerad utbildning där du lär dig att strategiskt annonsera med ett bredare perspektiv, dvs flera kanaler samtidigt. Du får alltså även lära dig om andra annonseringskanaler och hur de kan jobba i symbios med varandra. Vi går dessutom in på mer avancerade delar som sales funnel-strategi, look a like målgrupper och retargeting, något som inte tas upp i utbildningen för Facebook Ads Manager. Sist men inte minst så jobbar vi djupare med lärandet i denna utbildning med fler övningar och ett slutprov som leder till att du också blir certifierad.

Utbildningsprogram:

Innan utbildningsstart ✍️ Förberedande uppgift
6 oktober Del 1
8:30 - 16:00 Skapa en helhetsstrategi för annonsering på flera kanaler samtidigt. Vi går igenom sales funnelstrategi, att strukturera upp en större kampanj, val av annonskanaler, kampanjmålsättningar och budgetplanering.
✍️ Uppgift att göra på egen hand
13 oktober Del 2
8:30 - 16:00 I denna del går vi igenom hur du skapar och jobbar med olika typer av målgrupper så som intressestyrda målgrupper, look a like målgrupper och retargeting av målgrupper. Vi går även igenom annonsutformning för bästa resultat. Förutom bild/video och textanpassning till målgrupp och kanal, tar i även upp UTM-länkning och annonsers granskningsprocess.
✍️ Uppgift att göra på egen hand
20 oktober Del 3
8:30 - 16:00 Vi går igenom hur du läser av data och utvärderar dina kampanjer både enskilt varje kanal för sig och som helhet. Samt när och hur du kan optimera dina kampanjer i efterhand samt hur du kan förenkla utvärderingsprocessen genom anpassade rapportvyer och rapporter.
✍️ Avslutande uppgift för certifiering att göra på egen hand
27 oktober Inlämning av avslutande uppgift
Inlämningsuppgiften består av både ett teoretiskt och praktiskt moment. Inlämningen av uppgiften sker digitalt utan något möte. Vid godkänt resultat får deltagaren ett certifikat som intygar deltagandet i utbildningen. Om resultatet inte är godkänt får deltagaren upp till två möjligheter att efter feedback utveckla sitt arbete för ytterligare granskning.

 

Boka din plats

Boka din plats till utbildningen här. Antalet platser är begränsade och du erhåller din bokade plats så fort du fått en bekräftelse per e-post. Betalning sker via faktura. Läs gärna mer om villkor för utbildningen här.

Investering:  14 995 kr exkl. moms

* anger obligatoriska fält

Kompetenskrav inför utbildning:

Läs villkoren här.