Skapa en social mediestrategi som ger effekt på riktigt

Digital strategiutbildning

Tid: 8:30 - 12:00
Plats: Digitalt, länk få efter anmälan
Datum: 25 mars eller 11 maj
Pris: 1 995 kr exkl.moms per person
JUST NU! 995 kr exkl.moms per person (boka innan 31 december 2020 för att ta del av early bird-pris)

Direkt till bokning

Digitalsnack social mediebyrå digital byrå

Utbildare Jenni Laapotti

Jenni är en av grundarna till Digitalsnack Social mediebyrå samt Digitalsnack Podcast, en av Sveriges största poddar inom sociala medier. Hon är en flitigt anlitad föreläsare och utbildare inom digitala medier och har själva lång praktisk erfaranhet av att ha arbetat i Facebook Ads Manager.

Kontakt
jenni@digitalsnack.se

 

Beskrivning

Att lyckas på sociala medier kräver planering och strategiskt arbete. Ni har kunskap om er bransch, ert varumärke och era kunder. Vi kan digitala och sociala medier. Vi kan hjälpa er att lägga resurser på rätt saker och guida er i hur ni kan anpassa sättet att jobba och ert innehåll för att bidra med affärsnytta genom sociala medier.

Under denna praktiska utbildning kommer du som deltagare få arbeta fram en social mediestrategi anpassad just för ditt eget företag. Vi kommer att guida dig i hur du konkretiserar dina affärsmål till arbetsbara mål för sociala medier. Vi hjälper dig även att ta fram en plan för vilka målgrupper, kanaler och vilket innehåll du bör prioritera för att nå dina mål. Utöver det kommer vi även att guida dig i hur du arbetar på ett smidigt sätt för att spara tid och kontinuerligt utvecklas till det bättre i ditt arbete.

Efter utbildningen kommer du att ha en nerskriven strategi med kanalspecifika mål, tillvägagångssätt för att uppnå dem och hur du ska utvärdera din framgång. Dessutom kommer du ha massor av konkreta tips på verktyg och arbetssätt att använda för att underlätta och effektivisera ditt strategiska arbete.

Begränsat antal platser. Anmäl ditt deltagande här.

Utbildningen passar till

Utbildningen är till för dig som har ett eller flera sociala medier för ditt företag/organisation och önskar att utveckla ditt sätt att arbeta med sociala medier.

 

Utbildningsprogram:

08:30 Introduktion
Vi går kort igenom sociala medielanskapet idag samt aktuella trender och beteendeförändringar att ha koll på
08:45 Syfte och mål
Ta fram och konkretisera generella mål och syften för er sociala medienärvaro
9:15 Målgrupp, kanal och innehåll
Hur skiljer sig målgrupper åt och i vilka kanaler hittar man olika målgrupper
Vilket värde har du att bidra med till dina följare
Vilken typ av innehåll ger bäst effekt
Hur man publicerar innehåll på ett effektivt sätt
11.00 Resultat och utvärdering
Nyckeltal och metoder för att mäta framgång i sociala medier
12.00 Dagen avslutas

 

Boka din plats

Boka din plats till utbildningen här. Antalet platser är begränsade och du erhåller din bokade plats så fort du fått en bekräftelse per epost. Betalning sker via faktura som skickas vid bokning av plats.

Pris 1 995 kr 995 kr exklusive moms per deltagare (boka innan 31 december 2020 för att ta del av early bird-pris).

* anger obligatoriska fält



Läs villkoren här.