16 sept – Social mediestrategi


Så skapar du en social mediestrategi som ger effekt på riktigt

Välkommen till en praktisk utbildning där du får möjligheten att skapa en social mediestrategi för ditt företag! Att lyckas på sociala medier kräver planering och strategiskt arbete. Genom denna utbildning hjälper vi er att lägga resurser på rätt saker och skapa en helhetsstrategi för er social medienärvaro.

Västervik - 16 september 2020

Tid: 8:00 - 14:30
Plats: Väterviks Stadshotell, Storgatan 3
Pris: 3 450 kr (exklusive moms) per person
Inklusive lunch och fika

Direkt till bokning

 

Beskrivning

Att lyckas på sociala medier kräver planering och strategiskt arbete. Ni har kunskap om er bransch, ert varumärke och era kunder. Vi kan digitala och sociala medier. Vi kan hjälpa er att lägga resurser på rätt saker och guida er i hur ni kan anpassa sättet att jobba och ert innehåll för att bidra med affärsnytta genom sociala medier.

Under denna praktiska utbildning kommer du som deltagare få arbeta fram en social mediestrategi anpassad just för ditt eget företag. Vi kommer att guida dig i hur du konkretiserar dina affärsmål till arbetsbara mål för sociala medier. Vi hjälper dig även att ta fram en plan för vilka målgrupper, kanaler och vilket innehåll du bör prioritera för att nå dina mål. Utöver det kommer vi även att guida dig i hur du arbetar på ett smidigt sätt för att spara tid och kontinuerligt utvecklas till det bättre i ditt arbete.

Efter utbildningen kommer du att ha en nerskriven strategi med kanalspecifika mål, tillvägagångssätt för att uppnå dem och hur du ska utvärdera din framgång. Dessutom kommer du ha massor av konkreta tips på verktyg och arbetssätt att använda för att underlätta och effektivisera ditt strategiska arbete.

Begränsat antal platser. Anmäl ditt deltagande här.

Utbildningen passar till

Utbildningen är till för dig som har ett eller flera sociala medier för ditt företag/organisation och önskar att utveckla ditt sätt att arbeta med sociala medier.

 

Utbildningsprogram:

08:00 Introduktion
Vi går kort igenom sociala medielanskapet idag samt aktuella trender och beteendeförändringar att ha koll på.
08:30 Syfte och mål
Ta fram och konkretisera generella mål och syften för er sociala medienärvaro
9:30 Fika
10:00 Målgrupp
Hur skiljer sig målgrupper åt och i vilka kanaler hittar man olika målgrupper
Segmentering och prioritering av egna målgrupper
11:00 Innehåll
Att skapa innehåll som engagerar
Anpassa innehåll till mål, målgrupp och kanal
12:00 Lunch
13:00 Utvärdering av resultat
Nyckeltal och metoder för att mäta framgång i sociala medier
13:30 Strategi och arbetssätt
Arbeta fram strategi och tillvägagångssätt för respektive kanal
Skapa en prioriteringsplan
14:30 Dagen avslutas

 

Digitalsnack social mediebyrå digital byrå

Utbildare Jenni Laapotti

Jenni är en av grundarna till Digitalsnack Social mediebyrå samt Digitalsnack Podcast, en av Sveriges största poddar inom sociala medier. Hon är en flitigt anlitad föreläsare och utbildare inom digitala medier och har själva lång praktisk erfaranhet av att ha arbetat i Facebook Ads Manager.

Kontakt
jenni@digitalsnack.se
+4672 23 38 704

Boka din plats

Boka din plats till utbildningen här. Antalet platser är begränsade och du erhåller din bokade plats så fort du fått en bekräftelse per epost. Betalning sker via faktura som skickas vid bokning av plats.

Pris 3 450 kr exklusive moms (fika och lunch ingår) per deltagare.

* anger obligatoriska fält
Läs villkoren här.