Sociala medier för offentlig sektor

I detta poddavsnittet av Digitalsnack – social mediepodd ger Cecilia & Jenni sina bästa tips för att lyckas med sociala medier för er som jobbar inom offentlig förvaltning. Dessutom gästas podden av advokaten Katarina Ladenfors som förklarar vad Schrems II domen innebär och hur vi ska förhålla oss till den.

Tips! Få kommuner är tyvärr duktiga på Instagram, men i detta poddavsnitt träffar vi ett av undantagen: Höganäs Kommun! Lyssna gärna på avsnittet där vi tar ett snack med kommunikationssamordnare och ansvarig för Höganäs Kommuns Instagramkonto, Jenny Rasmussen!

Gäst i podden: Katarina Ladenfors

  • Advokat
  • Partner Advokatbyrån Marlaw
  • Specialiserad på marknadsrätt och avtalsrätt
  • Ordförande i IABs specialistgrupp

Kolla gärna in Katarinas utbildning i digital kommunikationsjuridik

Sociala medier och offentlig sektor

I detta avsnittet av Digitalsnack podcast pratar vi om:

  • Vad är och betyder Schrems II
  • Hur ska vi förhålla oss till Schrems II domen?
  • Steg-för-steg guide för vägledning kring Schrems II
  • Kan man nå alla målgrupper på sociala medier?
  • Hur ska man jobba för att nå så många som möjligt av sin målgrupp?
  • Driva trafik till webbplatsen eller behålla följarna på sociala medier?
  • Exempel på hur man jobbar personligt/professionellt på sociala medier

LYSSNA PÅ AVSNITTET HÄR

 

Få tillgång till podden först av alla!

Genom att prenumerera på vår podcast på SpotifyiTunes får du tillgång till alla nya avsnitt före alla andra!
Så börja prenumerera idag!

Stötta vår podcast!

Denna podcast produceras helt utan sponsorer för att vi ska kunna ha all kontroll över innehållet. Att alla avsnitt kännas aktuella, genuina och bjussar på stor mervärde. OM du gillar vår podcast eller något avsnitt. DELA MED DIG till ditt nätverk! Så vi kan nå nya lyssnare och kan fortsätta skapa nya avsnitt till Digitalsnack – social medierpodd! TACK!

Lyssna på fler avsnitt av Digitalsnack – Social Medierpodd

Rulla till toppen