Så lyckas Livrustkammaren med sin unika tonalitet i sociala medier

Livrustkammaren är ett statligt museum som återberättar Sveriges monarkiska historia från Gustav Vasa till nutid. Deras mål med sociala medier är inte ”boots-on-ground” undan att vara hela Svenska folkets historiebästis. Genom humor och finess i sin tonalitet skapar Livrustkammaren innehåll som engagerar människor i alla åldrar. Som omvandlat historie-ointresserade till nyfikna historie-upptäckare.

Läs även vårat inlägg där vi listar 7 sociala medietips för dig som jobbar inom besöksnäring!

Hur jobbar Livrustkammaren med sin tonalitet?

I dagens avsnitt pratar vi om tonalitet och hur Livrustkammaren lyckas skapa intresse genom aktuell och humoristisk copy.

  • Hur tänker Livrustkammaren kring humor och sociala medier?
  • Vart går gränsen och hur balanserar man en humoristisk tonalitet?
  • Hur involverar Livrustkammaren det som är aktuellt för dagen i sin copy?
  • Vilka är Magdalena Westin Petrovskas bästa tips för att lyckas med tonalitet på sociala medier?

LYSSNA PÅ AVSNITTET HÄR

 

Få tillgång till podden först av alla!

Genom att prenumerera på vår podcast på SpotifyiTunes får du tillgång till alla nya avsnitt före alla andra!
Så börja prenumerera idag!

Stötta vår podcast!

Denna podcast produceras helt utan sponsorer för att vi ska kunna ha all kontroll över innehållet. Att alla avsnitt kännas aktuella, genuina och bjussar på stor mervärde. OM du gillar vår podcast eller något avsnitt. DELA MED DIG till ditt nätverk! Så vi kan nå nya lyssnare och kan fortsätta skapa nya avsnitt till Digitalsnack – social medierpodd! TACK!

Lyssna på fler avsnitt av Digitalsnack – Social Medierpodd

Rulla till toppen