🎙️DIGITALSNACK PODCAST
Unik inblick i Svenskarna & Internet 2024
Internetstiftelsens Jannike Tillå och Digitalsnacks Cecilia Victoria Kärrberg tolkar datan i årets rapport om Svenskarna & Internet 2024 – sociala medier
Hur använder svenskarna sociala medier? Vi har dypdykt, tolkat och läst rapporten om svenskarnas sociala medievanor. Tillsammans med Jannike Tillå, Kommunikationsdirektör på Insternetstiftelsen, får vi hjälp att tolka siffrorna från årets rapport. Vad säger de egentligen och hur ser utvecklingen ut gällande sociala medier i Sverige? Få en unik inblick bakom siffrorna!
Vill du även se all statistik visuellt? Kolla in vårt blogginlägg med statistiken som vi pratar om i podden här:
Innehåll
- Detta är de största överraskningarna från rapporten!
- Hur har TikTok utvecklats under året?
- Vilka sociala medier tappar användare?
- Vilken plattform är ”årets raket”?
- Hur skiljer sig det dagliga användandet mot “någon-gång” senaste året och mellan plattformarna?
- Hur många har använt Threads?
- Hur många har del av nyheter och samhällsinformation via sociala medier?
- Hur har AI etablerat sig bland svenskarna under året?

Gäst i podden:
Jannike Tillå - Vice President Communications & Public Benefit
Affärsområdes- och kommunikationschef på Internetstiftelsen
Över 15 år erfarenhet av digital utveckling och förändringsarbete
Expert på svenskarnas internetvanor

Prenumerera
Få tillgång till podden först av alla!
Genom att prenumerera på vår podcast på Spotify, iTunes får du tillgång till alla nya avsnitt före alla andra! Så börja prenumerera idag!
Stötta vår podcast!
Denna podcast produceras helt utan sponsorer för att vi ska kunna ha all kontroll över innehållet. Att alla avsnitt kännas aktuella, genuina och bjussar på stor mervärde. OM du gillar denna podcast DELA MED DIG till ditt nätverk! Så vi kan nå nya lyssnare och kan fortsätta skapa nya avsnitt till Digitalsnack – social medierpodd! TACK!
Lyssna på fler avsnitt av Digitalsnack – Social Medierpodd