Digitalsnack på Internetdagarna 2025

Internetdagarna 2025

Internetdagarna 2025

Digitalsnack är tillbaka till Internetdagarna 2025

Under tisdagen den 25 november kommer vi bjuda in inspirerande talare kring sociala medier
AI-genererat brus, virala trender och ungas blickar mot TikTok – hur ska kommunikatörer hänga med? Möt kommuner och myndigheter som gått före, få insikter från 21 miljoner datapunkter och delta i en liveworkshop som gör dig redo för 2026.

Vi avslutar webinaret med en frågestund med våra experter på Digitalsnack!

Datum: 25 nov 2025
Tid: 10.00-14.00
Vart: Digitalt via Internetstiftelsen

Detta får du med dig av vårt fokusspår: 

Trendspaning: Sociala medierlandskapet 2026
Vi inleder detta passet en framtidsspaning kring sociala medier.
Vad är nästa stora grej – och vad är redan passé? I det här passet reder vi ut de viktigaste rörelserna i sociala medier just nu. Du får en snabb, inspirerande överblick som hjälper dig prioritera rätt i ett landskap som aldrig står still.
Autentiskt och målgruppsanpassat – Botkyrka kommun om deras unika kommunikationsstrategi.

Hur skapar man kommunikation både är autentisk i kanalen och till målgruppen?
Botkyrka kommun vände sig direkt till sina invånare och ställde frågan: Var vill ni möta oss, vad vill ni se från oss? Resultatet blev en kanalunik satsning – med unga reportrar på TikTok och seniora medskapare på Facebook. I det här passet berättar de hur de byggt sin strategi från grunden, med målgruppen i fokus i både kanalval och innehåll.

Miljoner granskade inlägg – vad säger datan?
Efter pausen inleder vi med att granska miljoner inlägg på sociala medier? Vad säger datan och hur kan vi ta hjälp av den i vårt arbete?
Vad fungerar egentligen i sociala medier idag? Metricool presenterar insikter från en av världens största datastudier – med lärdomar från TikTok, Instagram, LinkedIn, YouTube och Meta Ads. Få koll på trender, format och strategier som ger effekt.
Försvarsmakten på TikTok – vad hände sen?

Därefter välkomnar vi Försvarsmakten in i studion.
Som första myndighet på TikTok tog Försvarsmakten steget ut i det mest oväntade flödet. Hur har det gått? Hör dem berätta om strategin, innehållsarbetet och responsen från målgruppen – ett år efter lanseringen.
Effektivisera kommunikationsarbetet med Digitalsnack!

Vi avslutar temaspåret med en live workshop där Digitalsnack-teamet delar med sig av sina bästa tips för att effektivisera arbetet med kommunikation. Under sessionen visar vi hur vi använder AI för att hantera och optimera våra processer, från innehållsskapande till analys. Det blir en inspirerande och interaktiv session där du får både konkreta verktyg och insikter för att implementera AI i din egen vardag.

KOLLA IN ÅRETS PROGRAM!

💜 ANVÄND KODEN ”DIGITALSNACK20” SÅ FÅR DU 20% RABATT PÅ BILJETTEN!

Du som anmäler dig får efter konferensen tillgång till alla föredrag under Internetdagarna.

Trendspaning: Sociala medierlandskapet 2026

Föreläsare: Cecilia Victoria Kärrberg, VD Digitalsnack

Vi inleder detta passet en framtidsspaning kring sociala medier.
Vad är nästa stora grej – och vad är redan passé? I det här passet reder vi ut de viktigaste rörelserna i sociala medier just nu. Du får en snabb, inspirerande överblick som hjälper dig prioritera rätt i ett landskap som aldrig står still.

Boka din biljett!

Autentiskt och målgruppsanpassat – Botkyrka kommun om deras unika kommunikationsstrategi.

Hur skapar man kommunikation både är autentisk i kanalen och till målgruppen? Botkyrka kommun vände sig direkt till sina invånare och ställde frågan: Var vill ni möta oss, vad vill ni se från oss? Resultatet blev en kanalunik satsning – med unga reportrar på TikTok och seniora medskapare på Facebook. I det här passet berättar de hur de byggt sin strategi från grunden, med målgruppen i fokus i både kanalval och innehåll.

Miljoner granskade inlägg - vad säger datan?

Föreläsare: Alison Ward, Metricool

Efter pausen inleder vi med att granska miljoner inlägg på sociala medier? Vad säger datan och hur kan vi ta hjälp av den i vårt arbete?
Vad fungerar egentligen i sociala medier idag? Metricool presenterar insikter från en av världens största datastudier – med lärdomar från TikTok, Instagram, LinkedIn, YouTube och Meta Ads. Få koll på trender, format och strategier som ger effekt.

Boka din biljett!

Försvarsmakten på TikTok – vad hände sen?

Därefter välkomnar vi Försvarsmakten in i studion.
Som första myndighet på TikTok tog Försvarsmakten steget ut i det mest oväntade flödet. Hur har det gått? Hör dem berätta om strategin, innehållsarbetet och responsen från målgruppen – ett år efter lanseringen.

Internetdagarna 2025

Effektivisera kommunikationsarbetet med Digitalsnack!

Föreläsare: Digitalsnack-gänget

Vi avslutar temaspåret med en live workshop där Digitalsnack-teamet delar med sig av sina bästa tips för att effektivisera arbetet med kommunikation. Under sessionen visar vi hur vi använder AI för att hantera och optimera våra processer, från innehållsskapande till analys. Det blir en inspirerande och interaktiv session där du får både konkreta verktyg och insikter för att implementera AI i din egen vardag.

Boka din biljett!
Rulla till toppen