Missa inte årets bästa dag kring sociala medier!
Måndagen den 21 november går social mediespåret av stapeln på Internetdagarna 2022!
För fjärde året i rad får vi på Digitalsnack möjligheten att bjuda in till en heldag kring sociala medier under Internetdagarna. Som tidigare år kommer det vara en dag fullspäckad av diskussioner, tips och best practice om hur du anpassar dig till sociala mediers konstanta utveckling. I år ställer vi oss frågan, går det att vara målgruppsanpassad på sociala medier utan att samla in data? Häng med på en fullspäckad dag med Digitalsnack för att få insikter och perspektiv på hur företag och organisationer bör navigera mellan datainsamling och sina användare.
Få ökad målgruppsinsikt med social intelligence
I dagens första spår ska vi djupdyka i social intelligence. Vad och hur kan företag och organisationer få veta mer om sina målgrupper för att skapa bättre innehåll, befinna sig i rätt kanaler och på så sätt skapa långsiktliga relationer? Häng med när Frida från Meltwater tar oss igenom grunderna i social intelligens.
Framtidens sociala medier – Trendspaning från Digitalsnack
Lyssna till Digitalsnacks VD och trendspanare Cecilia Victoria Kärrberg, när hon berättar om trender och förändringar på och inom sociala medier. Trender som kommer att påverka hur vi använder sociala medier nu och i framtiden.
Annonsering utan pixeldata – win win för dig och din målgrupp
Annonsering i sociala medier blir allt mer utmanande när integriteten ökas för användarna. Men beroende på hur detta tacklas kan det faktiskt leda till ett ännu bättre resultat för dig som annonsör. Under detta spår kommer Digitalsnacks ägare Jenni dela med sig av hur du kan vända konsekvenserna av den ökade integriteten till din fördel. Så att ännu fler personer hittar och övertygas av vad ditt varumärke har att erbjuda.
Släpp kontrollen, ta fram modet och få effekt i sociala medier!
Därför stämde Max Schrems Facebook igen – om Schrems II
I över 10 år har integritetsaktivisten Maximilian Schrems utmanat de stora techbolagen kring deras datahantering av persondata. Efter att han begärt ut all information Facebook sparat om honom under 3 år tid och fick ut hela 1 222 sidor, började han intressera sig mer hur Facebook bröt mot Europas dataskyddsförordning. Max gästar oss för att berätta varför han stämde Facebook igen och antagligen snart igen….
Är allt Metas fel? Hur kan vi (tillsammans) göra sociala medier bättre?
Som rubriken lyder – är allt Metas fel? Det ska vi ta reda på med hjälp av vår panel. Sociala medier, näthat och ohälsa – vem är ansvaret? Kan vi tillsammans göra sociala medier till en bättre plats? Det ska Janne från Meta, hjärnforskaren Sissela och Kim från Prinsparets Stiftelse diskutera!
Skicka in dina frågor i chatten under panelen för att vara med och påverka diskussionen!