Webinar 14 maj – Gör mätning av sociala medier roligt!

mätning mäta sociala medier

Så ska du mäta sociala medier

Webinar 14 maj 2025 klockan 12.00 – Gör mätning av sociala medier roligt!

Att mäta sociala medier kan kännas överväldigande – vilka siffror ska du egentligen titta på, vad betyder de och hur kan du använda dem för att förbättra dina resultat? Många kommunikatörer och marknadschefer kämpar med att få grepp om vilka KPI:er som faktiskt spelar roll och hur man följer upp både organiska och betalda insatser på bästa sätt.

I vårt webinar om att mäta sociala medier guidar vi dig genom processen steg för steg. Vi går igenom vilka mätetal som är viktigast, hur du tolkar data rätt och hur du kan göra mätningen både enklare och roligare. Oavsett om du vill få bättre koll på organiska inlägg, optimera din annonsering eller lära dig att identifiera rätt målgrupper baserat på data, så kommer detta webinar ge dig de insikter du behöver.

Datum: 14 maj 2025
Tid: 12.00-13.00
Vart: Digitalt (länk skickas efter anmälan)

Detta får du med dig av webinaret: 

    • De viktigaste KPI:erna och mätetal – skillander och vilka man ska använda för sociala medier.

    • Vilka målgrupper och aktiviteter du ska följa och analysera.

    • Hur du tar fram realistiska mål för sociala medier – och slutar att ta siffror ut tomma intet.

    • Så gör du mätning roligare och mer användbar – praktiska tips för att förenkla uppföljningen.

    • Steg-för-steg-guide till bättre analys – vi visar konkreta exempel på hur du kan arbeta mer datadrivet.

BOKA DIN PLATS | 14 maj 12.00

Du som anmäler dig har tillgång till webinaret även i efterhand under en begränsad tid i efterhand.

 

Hur @#*%! mäter man sociala medier?

Föreläsare: Josefine, Cecilia och Alison

Ja, hur mäter man och följer upp dina aktiviteter i sociala medier? Detta ska dessa Digitalsnackare svara på under detta webinar:

Cecilia Victoria Kärrberg –  Ägare och Vd på Digitalsnack. Senior SoMe-strateg med över 14 års erfarenhet och en av Sveriges mest anlitade föreläsare inom sociala medier.

Josefine Segerberg – Kreativ projektledare och specialist inom grafisk design. Skapar visuella identiteter till företag och organisationer som vill bygga varumärke och sticka ut på sociala medier.

Alison Storm  – Annons och analysspecialist på Digitalsnack. Det innebär allt från att planera, optimera, maximera och utvärdera våra kunders annonsering på sociala medier som Meta, Pinterest och TikTok samt Google. Har ett extra vasst sinne för utvärdering och analys av sociala medier.

Boka din plats
Rulla till toppen