Lyko är en framgångssaga där just sociala medier är en stor del av deras framgångsrecept för att bygga varumärke, skapa långsiktiga relationer och driva försäljning. Men hur jobbar Lyko med sitt organiska innehåll och sin köpta annonsering? – och vad är egentligen nyckeln till deras framgångsrecept i sociala medier? I veckans podd får vi ta del av deras hemligheter.
Tips! Är du intresserad av e-handel och sociala medier? Lyssna på vårt avsnitt om conversational commerce – det nya sättet att skapa försäljning via sociala medier här!
Gäster i podden:
Lyko – så driver vi försäljning via sociala medier
I detta avsnitt gästas vi av David och Pauline som jobbar med performance marketing och organiskt innehåll på Lyko. För vad är egentligen Lykos framgångsrika strategi på sociala medier?
I detta avsnitt får ni höra:
- Så ser Lykos social mediateam ut
- Så synkar Lyko organiskt med köpt annonsering och kampanjer
- Detta fungerar för organiskt och köpt annonsering…för Lyko
- Så utvärderar de resultatet
- Viktigaste nycklarna för Lykos framgångsrecept i sociala medier