Meta Ads Manager: Så annonserar du i speciella kategorier

Men vad innebär det här i praktiken? Jo, som vi tidigare skrivit om (här!) innebär detta kraftiga restriktioner när det kommer till att använda information som exempelvis ålder, kön, geografiskt område vid marknadsföring inom just dessa segment. De har dessutom tagit bort tusentals olika intressen och beteenden som funnits tillgängliga för att skapa målgrupper.

Så, hur ska man egentligen tänka kring speciella annonskategorier – och hur bör man sätta upp sin annonsstrategi framöver? Just det här pratar Jenni och Cecilia om i veckans poddavsnitt.

Tips! Mer nyfiken på de olika annonskategorierna? I det här blogginlägget sammanfattar Jenni allt du behöver veta om just annonser som rör sociala frågor, val eller politik!

Så annonserar du i speciella kategorier

I detta avsnitt berättar Cecilia och Jenni om de nya speciella annonskategorierna i Meta Ads Manager. Vilka måste annonsera i dessa? Hur fungerar dom?
Vi svarar även på dessa frågor:
  • Hur granskar Meta annonser?
  • Vad händer om du väljer fel eller ingen annonskategori?
  • Hur ska du jobba med rekryteringsannonser nu?
  • Hur ska du skapa träffsäker annonsering med begränsade målgrupper?
  • Hur kan ni jobba MED algoritmerna?

LYSSNA PÅ AVSNITTET HÄR!

Få tillgång till podden först av alla!

Genom att prenumerera på vår podcast på SpotifyiTunes får du tillgång till alla nya avsnitt före alla andra!
Så börja prenumerera idag!

Stötta vår podcast!

Denna podcast produceras helt utan sponsorer för att vi ska kunna ha all kontroll över innehållet. Att alla avsnitt kännas aktuella, genuina och bjussar på stor mervärde. OM du gillar vår podcast eller något avsnitt. DELA MED DIG till ditt nätverk! Så vi kan nå nya lyssnare och kan fortsätta skapa nya avsnitt till Digitalsnack – social medierpodd! TACK!

Lyssna på fler avsnitt av Digitalsnack – Social Medierpodd

Rulla till toppen