Livrustkammaren är ett statligt museum som återberättar Sveriges monarkiska historia från Gustav Vasa till nutid. Deras mål med sociala medier är inte ”boots-on-ground” undan att vara hela Svenska folkets historiebästis. Genom humor och finess i sin tonalitet skapar Livrustkammaren innehåll som engagerar människor i alla åldrar. Som omvandlat historie-ointresserade till nyfikna historie-upptäckare.
Läs även vårat inlägg där vi listar 7 sociala medietips för dig som jobbar inom besöksnäring!
Hur jobbar Livrustkammaren med sin tonalitet?
I dagens avsnitt pratar vi om tonalitet och hur Livrustkammaren lyckas skapa intresse genom aktuell och humoristisk copy.
- Hur tänker Livrustkammaren kring humor och sociala medier?
- Vart går gränsen och hur balanserar man en humoristisk tonalitet?
- Hur involverar Livrustkammaren det som är aktuellt för dagen i sin copy?
- Vilka är Magdalena Westin Petrovskas bästa tips för att lyckas med tonalitet på sociala medier?