- 42% använder sociala medier för att göra research kring produkter?
- 24% upptäcker nya varumärken via rekommendationer och kommentarer på sociala medier?
- 21% motiveras av att köpa produkter som har många likes och positiva kommentarer?
Detta gör att sociala medier påverkar nästan alla våra köpbeslut på ett eller annat sätt! Hur kan du som företag dra nytta av funktioner som Instagram Shopping och Facebook shopping? Eller vårt nya beteende som är mer impulsivt och direkt? Vi har aldrig varit så nära kunder köpprocess och tyvärr aldrig haft så många konkurrenter som nu. Så kom igång och dra nytta av social shopping idag med detta poddavsnittet!
SOCIAL SHOPPING – EHANDEL PÅ SOCIALA MEDIER
I dagens avsnitt av Digitalsnack podcast pratar vi om:
- Vad är social shopping och hur funkar det
- Hur dina produkter och tjänster blir ”Instagrammable”
- Instagram Shopping och checkout – nästa steg i social shopping
- Hur du kan dra nytta och använda social shopping
Få tillgång till podden först av alla!
Genom att prenumerera på vår podcast på Spotify, iTunes får du tillgång till alla nya avsnitt före alla andra!
Så börja prenumerera idag!
Stötta vår podcast!
Denna podcast produceras helt utan sponsorer för att vi ska kunna ha all kontroll över innehållet. Att alla avsnitt kännas aktuella, genuina och bjussar på stor mervärde. OM du gillar vår podcast eller något avsnitt. DELA MED DIG till ditt nätverk! Så vi kan nå nya lyssnare och kan fortsätta skapa nya avsnitt till Digitalsnack – social medierpodd! TACK!
Lyssna på fler avsnitt av Digitalsnack – Social Medierpodd