Säkerhet och sociala medier – kom igång med dessa steg!
Hur ser säkerheten ut på dina sociala medier?
Ta del av våra blogginlägg där vi delar med oss av djupare strategisk insikt och kunskap om sociala medier.
Hur ser säkerheten ut på dina sociala medier?
Video är en integrerad del av alla stora sociala medie-plattformar idag, och genom att skapa skapa autentiska, konsekventa, engagerande, optimerade och värdefulla videos kommer du att positionera ditt varumärke bättre. Inget snack om saken. Men, hur ser då framtiden för video ut, vilka möjligheter och utmaningar finns?
Konkurrensen för annonsering inom våra sociala plattformar fortsätter att öka. För att du som annonsör ska kunna hålla dig konkurrenskraftig i denna djungel av annonser är det viktigt att hålla koll på de senaste trenderna. Därför har vi sammanställt de tre viktigaste trenderna som du behöver ha koll på inför din strategi för 2022:
Är du en av de miljoner människor som använder TikTok dagligen? I så fall känner du säkert igen känslan av att TikTok kan läsa våra tankar. Som att appen alltid lyckas ta reda på våra allra mest dolda intressen. Men trots att det kan kännas som att TikToks kaninhål skapas av magi, är svaret på detta mysterium något mer tekniskt – nämligen den mytomspunna TikTok-algoritmen.
Mediabyrå, reklambyrå, PR byrå, SEO byrå och social mediebyrå. Kärt barn har många namn sägs det ju. Men hur skiljer sig dessa från varandra och hur ska du tänka som kund när du väljer en extern partner som ska boosta er marknadsföring? Fortsätt läs så hoppas jag att vi kan ge dig svaret!
Det är dags att lägga 2021 till handlingarna och blicka framåt mot nästa år. Vad tror vi egentligen kommer att hända inom sociala medier 2022? Vilka är trenderna som vi behöver hålla extra koll på den kommande tiden?
De flesta av oss som arbetar med annonsering i Facebook Ads Manager kommer förr eller senare upptäcka att en annons blivit avvisad i granskningsprocessen. En del har kanske upptäckt att annonsen då flaggats för att den rör sociala frågor, val eller politik. Men det är inte alltid lätt att förstå varför det har skett och hur man kommer runt det. Inte blir det enklare när man försöker läsa om det på Facebooks relevanta och invecklade supportsidor.
Att använda eller att inte använda hashtags, det är frågan. Det var kanske inget som Shakespeare funderade särskilt mycket på under sin tid, men användningen av hashtags är verkligen en vattendelare. Å ena sidan finns det mycket som talar för att man faktiskt får mer spridning och högre engagemang på sina inlägg. Å andra sidan kan det upplevas som spammigt och säljigt. I det här blogginlägget ska vi försöka reda ut debatten om hashtags.
Under de senaste åren har konsumenter blivit alltmer medvetna om att de genererar data när de är online. Av denna anledning har många stora digitala spelare infört åtgärder som gör det möjligt för användare att bättre kontrollera den data de delar med sig av, exempelvis Apple’s IOS 14. Detta kommer, och har redan fått, stora effekter på företag vars marknadsföringsaktiviteter är beroende av analys och aktivering av data. Det säger sig självt att vi är på väg att uppleva den största skakningen i branschen på åratal.
Vid det här laget känns det nästan uttjatat att skriva om vikten av att snabbt fånga människors intresse på sociala medier. Det sägs att vårt attentionspan och minne blir allt kortare. Vi är väldigt kräsna med innehållet vi konsumerar. Det krävs riktigt bra och tajmat innehåll för att fånga och hålla kvar vårt intresse. Enligt Hubspot (länk) är 56 % av alla videor som publiceras kortare än 2 minuter.
Annonserar du också på Facebook och Instagram med Ads Manager och funderat på vad Begränsad Inlärning innebär?
Denna leverans kan finns under kampanjnivå, Ad Set och annonser. Men vad betyder detta egentligen?
Instagram-algoritmen väcker många frågor, och två av de vanligaste är kanske varför du ser det innehåll du ser och hur får du andra att se ditt innehåll? Här får du ta del av vad Instagram-algoritmen är, hur den arbetar samt hur du lyckas bäst med ditt innehåll. En riktig godispåse helt enkelt!