Allt om McDonald’s & Ronald McDonald Hus satsning i Roblox

Roblox är en onlinespelplattform som används främst av 2010-talister. Enligt Svenskarna och Internets rapport för 2022 så använder hela 26% av 10-talisterna Roblox dagligen. Vill du veta mer om hur vi använder sociala medier kan du läsa vårt blogginlägg där vi sammanfattar rapporten här!

Gäst i podden: Staffan Ekstam

  • Marketing & Communications Director
  • Har jobbat i tjänsten sedan 2019 och med marknadsföring på McDonald’s i 19 år
  • Våren närmar sig och jag ser framemot att jobba för att få ner min segelbåt i vattnet och hissa segel.

McDonalds marknads, – och kommunikationsdirektör Staffan Ekstam gästar podden

I detta avsnitt av podden får ni höra McDonalds marknads- och kommunikationsdirektör Staffan Ekstam, berätta om hur idén om ett Roblox hus startade. Hur huset är designat av barnen och deras fantasier och önskningar, och hur McDonalds framtid ser ut angående Roblox.

I detta poddavsnitt pratar vi om:

  • Hur uppkom idén om ett hus i Roblox
  • Hur lång tid tog det från idé till lansering?
  • Staffan berättar om huset och dess funktioner
  • Att marknadsföra och bygga varumärke hos unga personer
  • Så lyckas du med Roblox, ta del av Staffans tips!

 

LYSSNA PÅ AVSNITTET HÄR

 

Få tillgång till podden först av alla!

Genom att prenumerera på vår podcast på SpotifyiTunes får du tillgång till alla nya avsnitt före alla andra!
Så börja prenumerera idag!

Stötta vår podcast!

Denna podcast produceras helt utan sponsorer för att vi ska kunna ha all kontroll över innehållet. Att alla avsnitt kännas aktuella, genuina och bjussar på stor mervärde. OM du gillar vår podcast eller något avsnitt. DELA MED DIG till ditt nätverk! Så vi kan nå nya lyssnare och kan fortsätta skapa nya avsnitt till Digitalsnack – social medierpodd! TACK!

Lyssna på fler avsnitt av Digitalsnack – Social Medierpodd

Rulla till toppen