Roblox är en onlinespelplattform som används främst av 2010-talister. Enligt Svenskarna och Internets rapport för 2022 så använder hela 26% av 10-talisterna Roblox dagligen. Vill du veta mer om hur vi använder sociala medier kan du läsa vårt blogginlägg där vi sammanfattar rapporten här!
Gäst i podden: Staffan Ekstam
- Marketing & Communications Director
- Har jobbat i tjänsten sedan 2019 och med marknadsföring på McDonald’s i 19 år
- Våren närmar sig och jag ser framemot att jobba för att få ner min segelbåt i vattnet och hissa segel.
McDonald’s marknads, – och kommunikationsdirektör Staffan Ekstam gästar podden
I detta avsnitt av podden får ni höra McDonald’s marknads- och kommunikationsdirektör Staffan Ekstam, berätta om hur idén om ett Roblox hus startade. Hur huset är designat av barnen och deras fantasier och önskningar, och hur McDonald’s framtid ser ut angående Roblox.
I detta poddavsnitt pratar vi om:
- Hur uppkom idén om ett hus i Roblox
- Hur lång tid tog det från idé till lansering?
- Staffan berättar om huset och dess funktioner
- Att marknadsföra och bygga varumärke hos unga personer
- Så lyckas du med Roblox, ta del av Staffans tips!