Vill du jobba hos oss?

Älskar du sociala medier och vill ha ett utvecklande, inspirerande jobb med mycket frihet under eget ansvar? Vi letar alltid efter nya talanger eller samarbetspartners till vårt Digitalsnack-gäng.

Digitalsnack Social mediebyrå startades av två drivna entreprenörer som tyckte social mediebranschen behövde en förändring. Vi ville ge företag mer konkreta och lättillgängliga verktyg för att lyckas med sin närvaro på sociala medier. Idag hjälper vi företag i hela Norden att effektivisera arbetet och öka effekten av sociala medier genom föreläsningar, utbildningar, strategiarbeten och hantering av social mediekanaler. Vi driver också en av Sveriges största Social medie podcast under samma namn.

Just nu söker vi en ordkonstnär med passion för sociala medier

Älskar du sociala medier och vill ha ett utvecklande, inspirerande jobb med mycket frihet under eget ansvar? Just nu söker vi en social medie manager med talang för digital copy som vill förstärka vårt team! Vill du vara med och göra skillnad på en branschledande social mediebyrå med kunder i hela Norden?

Heltid | Linköping | Norrköping

Vem vi söker

Vi söker dig som är gillar att jobba med stor frihet under eget ansvar. Som inte räds för att jobba utanför traditionell arbetstid och har ett passionerat intresse för sociala medier. Personen vi söker har stenkoll på deadlines och drivs av tydligt utsatta mål och motiveras av att skapa bättre och större effekt för våra kunder i sociala medier.

Du gillar utveckling och följer ständigt nyheter inom ämnet samt vill även vässa ditt expertområde inom digital copy.

Arbetsbeskrivning

Som social medie manager på Digitalsnack ingår följande arbetsuppgifter:

• Skapa löpande- och kampanjinnehåll (idé, bild och text) för de vanligaste sociala medierna, blogg och nyhetsbrev
• Enklare bild- och videoredigering
• Annonsering på de vanligaste sociala medierna
• Intern och extern kundkontakt samt care management i sociala mediekanaler
• Ta del av analys och strategirapporter för att effektivisera resultat och utvecklas i tjänsten
• Ta del av interna och kunders social mediestrategier och utföra social mediehanteringen utefter dem

Kvalifikationer

Vi ser att du har tidigare erfarenhet av att skapa texter för sociala medier, webb och blogg. Vi ser att du gärna jobbat som journalist, kommunikatör eller likande arbete där du varit kreativ med text.

Du brinner för ordets kraft men har även god insikt i hur de vanligaste sociala mediekanalerna fungerar.

  • Facebook
  • Instagram
  • LinkedIn
  • Twitter
  • YouTube
  • Snapchat

Extra plus i kanten om du även har ett intresse för fotografi samt rörlig bild och redigering,

Ett krav är att du kan flytande svenska och engelska i tal och skrift. Meriterande är om du har språkkunskaper i finska.

Om Digitalsnack

Digitalsnack Social mediebyrå startades av två drivna entreprenörer som tyckte social mediebranschen behövde en förändring. Vi ville ge företag mer konkreta och lättillgängliga verktyg för att lyckas med sin närvaro på sociala medier. Idag hjälper vi företag i hela Norden att effektivisera arbetet och öka effekten av sociala medier genom föreläsningar, utbildningar, strategiarbeten och hantering av social mediekanaler. Vi driver också en av Sveriges största Social medie podcast under samma namn.

Vi jobbar helt molnbaserat, vilket ger oss en större frihet och är varken knutna till en plats eller en specifik arbetstid.

Vi jobbar mot tydliga mål där varje person inom företaget är hungrig för att presentera bästa resultat. Därför har vi ingen stämpelklocka. Alla medarbetare är olika och presterar bäst på olika tider, platser och med olika förutsättningar. Detta gör att både företaget och medarbetarna får bästa förutsättningarna för att ständigt utvecklas och utmanas till det bättre.

Medarbetare på Digitalsnack får även årligen vidareutbildning inom sin nisch och ta del av branschaktuella evenemang för att inspireras och växa i sitt yrke.

Vår byrå utmanar många traditionella regler inom både företagande och arbetsplats då vi ständigt utvecklas i nutid med fokus mot framtiden.

Ansökan

Plats: Norrköping eller Linköping
Typ av anställning: Heltid med 6 månaders provanställning
Start: 1 oktober 2019
Sista ansökningsdag: Urvalet av ansökningar sker löpande.
Titel: Social media manager

För att hitta personen med rätt touch görs ansökan med ett litet case se nedan. Skicka din ansökan via mail till hej@digitalsnack.se. Bifoga ditt case, CV eller länk till din LinkedIn-profil tillsammans med ett personligt brev, video eller likande där du beskriver varför och hur du brinner för sociala medier. Dina personuppgifter sparas i utifrån de lagstadgade krav (GDPR) och arkiveras i enlighet med rådande DO.

Case för ansökan

För att testa dina färdigheter utmanar vi dig att skapa innehåll anpassat till mål, målgrupp och kanal för våra fiktiva kunder:

Sportfiskebyn Gammelgäddan är en stugby vid Östersjöns skärgård. De erbjuder enkla och praktiska stugor för uthyrning till fiskare från hela Sverige. Deras stugor ligger nära havet med många fina fiskeställen för allt från sportfiske och trolling till lugna fisketurer. Båt och fiske-experter finns också till uthyrning. Stugbyn har även ett liten café och en restaurang där det serveras frukost, lunch och middag. De riktar sig till allt från nybörjare till avancerade fiskeentusiaster, största delen är män 45-65 men kunden önskar även att en yngre målgrupp skulle få upp ögonen för stället. Inför hösten önskar Sportfiskebyn Gammelgäddan promota sina fiskepaket med övernattning för två i en stuga och tillgång till båt.

Allerums Spinneri är ett anrikt företag som sedan slutet av 1800-talet har försett svenska hushåll med äkta kvalitetssängkläder. Under stora delar av 1900-talet har märket varit ett självklart val för hushållen som fört vidare traditionen av just dessa sängkläder i ett svenskt hem. De har ett brett sortiment med allt från traditionella klassiker och sängkläder i modernare färger och mönster. Deras största omsättning kommer från försäljning via dagligvaruhandeln, men de har även en webbutik med hela deras sortiment. Det är framförallt äldre kvinnor som är deras huvudkonsument, men yngre trend-och miljömedvetna kvinnor har även fått upp ögonen för deras produkter. Inför hösten släpper de en ny kollektion (ny design) av sängkläder och önskar att deras nya produkter lanseras via sociala medier.

Uppgift: Skapa tre fiktiva inlägg för vardera kunden i kanaler du själv väljer (Facebook, Instagram, Twitter, LinkedIn, Snapchat, YouTube). Motivera val av kanal och innehållet i inläggen. Fritt fram att vid behov använda fantasin för att fylla ut den fiktiva kundens karaktär, story och målgrupp. Bild med text och beskrivning samt motivering för respektive inlägg räcker gott och väl då det är själva innehållet av caset som bedöms och inte presentationen.