Varbergs Kusthotell - Mer interaktiv närvaro
Varbergs kusthotell är ett havsnära hotell och spa i Halland. Vi har under två år fått följa och utveckla deras närvaro i sociala medier. Här kan du läsa mer om vårt uppdrag.

Uppdraget
Datadriven utveckling

En första nulägesanalys
Vi hjälpte Varbergs Kusthotell att ta redo på vad deras aktivitet under ett helt år faktiskt ledde till för resultat. Genom våra avancerade analysverktyg och gedigna erfarenhet av att analysera data kunde vi granska all aktivitet, både organiska och betalda, för ett helt år.
Resultatet levererades i en rapport med en analys från vår SoMe strateg Jenni Laapotti med speciallistkompetens och gedigen erfarenhet inom analys. I analysen identifierades flera utvecklingsmöjligheter för att både effektivisera arbetet och förbättra resultatet.
Till exempel kunde vi identifiera vilken typ av innehåll som ledde till bättre resultat. Med vår erfarenhet av att hantera sociala medier kunde vi även ge förslag på hur de kunde utveckla sitt innehåll för att förbättra resultatet ytterligare.
Analysen och rapporten levererades under ett digitalt möte där vi gick igenom alla delar och hjälpte dem att prioritera bland förslagen för utvecklingsåtgärder.
Där efter började deras arbete, att ta datadrivna beslut och genomföra sin utvecklingsplan.

Stöttning i utvecklingsarbetet genom coaching
Även med en nulägesanalys och tydlig checklista för åtgärder, så underlättar det med stöttning i utvecklingsarbetet. Varbergs Kusthotell fick genom vårt coachingpaket tillgång till en egen SoMe strateg, Cecilia Victoria Kärrberg, som agerade som rådgivare och bollplank i det löpande arbetet.
Genom regelbundna digitala möten kunde Cecilia guida Varbergs Kusthotell ytterligare i uppkomna frågor eller vägval.
Vidareutveckling och kompetensutbildning
Vi fick förtroendet att göra ytterligare en analys året efter den första. Något vi också rekommenderar för att kunna utvärdera effekten av det arbete som lades ner, men också för att ta sikte på nästa utvecklingssteg.
I den analysen kunde vi tydligt se en utveckling men kunde nu också identifiera fler nya möjligheter att förbättra arbetet ytterligare i sociala medier.
Något som i sin tur ledde till att kunden även valde att boka in sig på våra utbildningar inom annonsering i sociala medier.
Sagt av kunden
”Det har varit värdefullt att få diskutera med så sakkunniga och energigivande personer. Vi såg också värde i att få många konkreta tips som vi direkt kunde applicera i verkligheten.
Vi har direkt sett ett värde i ökning av både mål och ett effektivt arbetssätt för att nå ut i våra kanaler.”
Emelie Winroth, Marknadschef Varbergs Kusthotell
Kontakt
Kontakta oss!
Behöver du också strategisk hjälp för att nå dina affärsmål genom sociala medier? Kontakta oss så bokar vi in ett möte där du får berätta med.