Hästkapplöpning, bourbon-destillerier och friterad kyckling. Trots att amerikanska delstaten Kentucky är känt för framför allt tre saker, var det något helt annat som 2015 förde Digitalsnacks nya tillskott till staterna.
“Jag har spelat fotboll sedan jag var 5 år, så efter studenten var det dags att ta tag i drömmen om att spela fotboll på collagenivå – så på den vägen var det. Snart satt jag med ett fotbollsstipendium i ena handen och en flygbiljett till Kentucky i andra.”
Efter ett år i USA, var bortamatchen över och Anton begav sig åter hem mot hemmaplan. Drömmen hade skiftat och efter att ha upptäckt en stor passion för kommunikation och grafisk design, bestämde han sig för att återvända till skolbänken för att ta en examen inom området;
“Under mina studieår hade jag turen att träffa mina kollegor Hannah och Josefine, så när Digitalsnack sökte en ny kollega såg jag min chans.”
Och ingen är gladare för det än oss – Digitalsnack hade hittat sin efterlängtade stjärna!
The Comeback of the GIF:s
Från Hannah, till Josefine – och nu vidare till vår nya stjärna. Med en come-back av GIF:ar i våra Instagram Stories och med sprudlande, nya idéer har Anton tagit över stafettpinnen för Digitalsnacks varumärke i våra egna kanaler. Men som en av teamets sociala medie-strateger kommer han även att planera och skapa innehåll för våra löpande kunder.
”Det ska bli otroligt spännande att få bli en del av detta kreativa team, och kunna få bidra med de erfarenheter och den kompetens jag har samlat på mig under min resa fram hit.”
Med hans orädda inställning till nya utmaningar, breda erfarenhet och kreativa idéer, råder det ingen tvekan om att detta energiknippe kommer att skapa magi hos oss. Välkommen till Digitalsnack, Anton!
Vill du snacka strategier i sociala medier – eller få en lista över sevärdheter i Kentucky, kontakta Anton!