ICA´s framgångsrika strategi i sociala medier

Så, hur tänker de egentligen när de tar fram innehållet? Vad är deras sociala mediestrategi? I veckans avsnitt av Digitalsnack-social medierpodd har vi träffat Anna-Sara Nilsson, ICA Sveriges Sociala medieansvarig, som berättar om deras recept på en framgångsrik innehållsstrategi!

Tips! Lyssna även på när vi gästades av Matthias Glöckler, Chef Digital Marketing & Social Media på LIDL. Där pratar vi om LIDLs resa från doldis på den Svenska matmarknaden, till att bli en uppstickare och ett hyllat varumärke
för sin kreativa kommunikation.

Gäst i podden: Anna-Sara Nilsson

  •  Team lead sociala medier på ICA Sverige
  • Älskar att bygga communities
  • Meme-lord

ICA´s framgångsrika strategi i sociala medier

I detta avsnitt gästas vi av ICA Sveriges ansvariga för sociala medier – Anna-Sara Nilsson. Hon berättar kring ICAs strategi och hemligheten bakom deras unika tonalitet på sociala medier!

I avsnittet får du höra om:

  • Hur ser ICA Sveriges strategi ut kanal för kanal
  • Innehåll som funkar
  • Hur de utvecklade sin unika tonalitet
  • Så jobbar de med kommentarshantering
  • Hur mäter de effekten av sociala medier

LYSSNA PÅ AVSNITTET HÄR

 

Få tillgång till podden först av alla!

Genom att prenumerera på vår podcast på SpotifyiTunes får du tillgång till alla nya avsnitt före alla andra!
Så börja prenumerera idag!

Stötta vår podcast!

Denna podcast produceras helt utan sponsorer för att vi ska kunna ha all kontroll över innehållet. Att alla avsnitt kännas aktuella, genuina och bjussar på stor mervärde. OM du gillar vår podcast eller något avsnitt. DELA MED DIG till ditt nätverk! Så vi kan nå nya lyssnare och kan fortsätta skapa nya avsnitt till Digitalsnack – social medierpodd! TACK!

Lyssna på fler avsnitt av Digitalsnack – Social Medierpodd

Rulla till toppen