Influencer Marketing 2025 – Strategi, trender och effekt

Influencer Marketing 2025 - Statistik, trender och effekt

🎙️DIGITALSNACK PODCAST

Influencer Marketing 2025

Cure medias creative lead; Frida Ekholm gästar podden och pratar om influencer marketing 2025.

Influencer Marketing blir allt vanligare i den digitala kanalmixen. Men hur har influencer marketing utvecklats i lågkonjunktur, högre priser och högre krav kring autentiskt innehåll?

Vi träffade Frida Ekholm, Creative Lead på Cure Media. För att prata om hur man får effekt med influencer marketing. Men också…varför tror ni Frida inte kan svara på frågan om budget?

Innehåll:

  • Hur står sig influencer marketing i lågkonjuktur?

  • Vad funkar bäst med influencer marketing; bygga varumärke, skapa preferens eller göra så målgruppen konverterar?

  • Ska man använda influencer marketing som en always-on eller som fire crackers?

  • Varför använder vi färre megastora influencers i Sverige i jämförelse med resten av Världen?

  • UGC och AI genererat innehåll

  • Innehållstrender 2025

  • Nyckeltalen att hålla koll på!

  • Ska man jobbba med samma influencers eller byta ofta?

Lyssna på när Sanna Ödmark gästade oss för att prata om Influencer marketing 2024:


LYSSNA HÄR | SPOTIFY

LYSSNA HÄR | ITUNES

Frida Ekholm Cure Media

Gäst i podden:

Frida Ekholm, Creative Lead - Cure Media

Leder Cure Medias kreativa team och ansvarar för att leverera innehåll av högsta kvalitet, med fokus på trendanalyser, konsumentinsikter, event, och contentproduktioner. Frida hanterar allt från idé och konceptutveckling till genomförande, optimering och uppföljning. Frida har en bakgrund inom content, sociala medier, event och elitidrott (fotboll). Frida är även medgrundare till podcasten Influencer Marketing Talks, en av Europas ledande poddar inom influencer marketing.

 

 

Länk till avsnittet med Erik Modig som vi tipsar om i podden:

Om Cure Media

Cure Media är ledande inom influencer marketing och stärker varumärken genom att skapa meningsfulla och långsiktiga relationer med sin målgrupp. Företaget grundades 2014 och har sedan dess varit det enda influencerbolaget i Norden som konsekvent levererat lönsam tillväxt åt såväl våra kunder som oss själva. Våra prestationer har uppmärksammats internationellt, vilket speglas i att vi blivit nominerade och vunnit flera prestigefyllda priser, bland annat Global Agency of the Year och Global Influencer Marketing Platform. Vår framgång bygger på en unik kombination av strategisk insikt och avancerad dataanalys, vilket gör oss till en långsiktig partner som skapar resultat. Bland våra kunder finns Sephora, Kappahl, Arla, Lyko, L’Oréal, m.fl.

Lyssna på Spotify

Spotify podcaster

Lyssna på Apple Podcast

Apple podcast

Två händer som håller i två mobiler. På skärmarna är det en instagrambild och på den andra står det influencer marketing

Prenumerera

Få tillgång till podden först av alla!

Genom att prenumerera på vår podcast på Spotify, iTunes får du tillgång till alla nya avsnitt före alla andra! Så börja prenumerera idag!

Stötta vår podcast!

Denna podcast produceras helt utan sponsorer för att vi ska kunna ha all kontroll över innehållet. Att alla avsnitt kännas aktuella, genuina och bjussar på stor mervärde. OM du gillar denna podcast DELA MED DIG till ditt nätverk! Så vi kan nå nya lyssnare och kan fortsätta skapa nya avsnitt till Digitalsnack – social medierpodd! TACK!

Rulla till toppen