Podcasts

Ta del av våra poddavsnitt där vi delar med oss av allt från de senaste som hänt inom sociala medier, spännande intervjuer till djupare insikt.

Podcasts

ICA´s framgångsrika strategi i sociala medier

Att skapa en röd tråd på sina sociala medier, samtidigt som man förstår och utnyttjar möjligheterna hos de olika kanalerna, är en utmaning. Men några som onekligen har lyckats med detta är ICA Sverige. Med memes, humor och en unik tonalitet har de nämligen blivit en riktig engagemangssuccé.

Podcasts

Därför ska du satsa på ljud i sociala medier

För bara ett par år sedan hade de allra flesta sociala medieanvändare ljudet av. ”Sound on”-gifar skapades då för
att uppmana användare till att sätta på ljudet. Men det var då… En pandemi senare har ljudet på sociala medier fullkomligt
exploderat. Idag är det en stor komponent av hur man skapar effekt i sociala medier. Dessutom är det en viktig
insikt för att kunna skapa innehåll som når ut till framförallt en yngre målgrupp samt via nya format som Reels och TikToks!

Podcasts

Så skapade SCB sin succé på Instagram

Att skapa engagemang kring statistik är inte alltid helt enkelt – men några som minst sagt har knäckt koden är Statistiska Centralbyrån! För med glimten i ögat använder SCB sociala medier för att skapa storytelling av statistik. På så sätt har de lyckats att ta sin statistik och göra den lättillgänglig, Informativ – och framförallt underhållande!

Podcasts

Är den organiska räckvidden död?

Den organiska räckvidden fortsätter att sjunka drastiskt för företag på sociala medier. Vi når idag färre personer med vårt innehåll, och vi kan även se hur stora varumärken helt väljer bort det organiska innehållet. 81% av alla Instagram användare har fått minskad räckvidd under 2022. Allt fler söker sig därför till innehållstyper som Reels eller TikTok som styrs av intressestyrda algoritmer för att boosta den organiska räckvidden.

Podcasts

Årets viktigaste data – så optimerar du sociala medier 2022

Siffror och statistik kan vara en otrolig tillgång – men det medför även sina utmaningar. Data är nämligen värt väldigt lite om man inte vet hur man ska tolka det eller om man inte har något att jämföra med. Ofta är det just där de flesta fastnar, oavsett om man gillar statistik eller inte.

Podcasts

Skapa en framgångsrik Instagram-strategi för 2022

DAGS ATT SKAPA EN GRYM STRATEGI FÖR INSTAGRAM 2022!
Så närmar vi oss slutet av 2021. Ännu ett annorlunda år kan vi konstatera.
Men en kanal som gett många möjligheter är, Instagram. En kanal som vi på Digitalsnack håller väldigt varmt om hjärtat.
Men också en kanal med stora utmaningar att nå ut, skapa engagemang och effekt i.
Därför ändrade vi om strategin efter sommaren på vår kanal. Och det gav fantastiska resultat!

Podcasts

Därför måste du satsa på TikTok just nu!

Till en början: Humor, dans och memes. Men idag- så mycket mer! TikTok håller på att förändra hela social medievärlden. Med algoritmer, innehåll och hur vi skapar och ser på innehåll. Som mest nedladdade app, med unikt flöde och en game changer för musikindustrin är det ingen tvekan att TikTok tar över. Men hur kan du som företag, varumärke eller organisation nyttja den hetaste appen i världen?

Podcasts

Annonsering med en liten budget i sociala medier

Annonsering i sociala medier är viktigt för alla företag, men långt ifrån alla företag har en stor budget som kan användas för just annonsering i sociala medier. I detta avsnitt berättar Jenni och Cecilia allt du behöver veta om annonsering med en liten budget på sociala medier och hur du får ut det mesta av dina pengar!

Rulla till toppen